Zinhagel goud waard bij winnend Nederlands Elftal onder 17 jaar

Jivayno Zinhagel
Jivayno Zinhagel Foto: © Pro Shots

Het Nederlands elftal onder 17 jaar is het oefentweeluik in Escharen uitstekend begonnen met een 5-3 overwinning op Denemarken. Bij de aftrap stonden maar liefst vijf Feyenoorders in de basis: Joshua Wilbrenninck-van Cuilenborg, Jivayno Zinhagel, Finn Baks, Tim de Koning en Mika Pieterse. Later kwamen ook Jerayno Schaken en Ibrahim Faik nog binnen de lijnen.

Oranje kende een droomstart. Binnen een kwartier stond Jeshurun Simeon al twee keer te juichen, goed geholpen door de assists van Zinhagel. Even later maakte Simeon ook zijn derde van de middag, waarna Donny van der Lijcke en Jadiel Pereira da Gama voor rust de voorsprong verder uitbouwden. Opvallend: bij beide doelpunten van Donny en Jadiel was Simeon wederom de aangever.

Na de pauze verslapte het spel van Oranje, waardoor Denemarken meer grip kreeg. Mikkel Bro Hansen scoorde tweemaal en Ekene Chukwuani bracht de achterstand nog terug tot twee doelpunten. In de slotfase kwamen Schaken en Faik namens Feyenoord nog in actie. Ondanks een rode kaart voor Tije Vos hield de ploeg van bondscoach Gillian Justiana de overwinning veilig.

"We hebben vandaag twee kanten van onszelf laten zien", zei Justiana na afloop tegenover OnsOranje. "In de eerste helft speelden we zoals we dat graag zien: creatief, aanvallend en met veel intensiteit. Dit was vooral goed te zien bij onze derde goal. We kwamen door vanaf de flanken en hadden veel mensen in de zestien. Jeshurun Simeon maakte het mooi af bij de tweede paal."

Lees meer:
0 reacties