Zechiël realistisch: "Het zicht op het EK is wel een beetje weg"

De nederlaag van Jong Oranje tegen Noorwegen heeft voor de nodige frustratie gezorgd binnen de selectie. Vooral Gjivai Zechiël liet na afloop duidelijk merken dat de prestaties van het team ver onder de maat zijn, ondanks zijn twee doelpunten. Vanuit Feyenoord-perspectief is de middenvelder opnieuw een lichtpunt, maar de teleurstelling overheerst.
"Dit was niet fijn", begint Zechiël na afloop. "Het was een lastige eerste helft en een betere tweede helft. Maar we verliezen de wedstrijd, dus daar heb je niet zoveel aan." De middenvelder zag wel verbetering na rust. "In de tweede helft legden we veel meer energie in de wedstrijd. Er zat meer diepte in ons spel, meer snelheid aan de bal."
Toch ligt volgens hem het probleem vooral achterin. "Maar we verdedigen gewoon niet altijd goed genoeg", stelt Zechiël. "Daar profiteren zij van. Daar kwam ook de vrije trap uit voort waar ze uit scoorden (2-2, red.). Banzuzi moest ingrijpen, omdat we niet goed staan. Het doelpunt uit de corner (3-2) mag gewoon niet gebeuren. Dat kan niet en dat mag niet gebeuren."
De middenvelder, die door Feyenoord wordt verhuurd aan FC Utrecht, is dan ook snoeihard in zijn oordeel. "Het zicht op het EK is wel een beetje weg. Daarmee doel ik op plek één. Dat is de snelste weg naar het EK. Je bent heel erg afhankelijk van andere ploegen: iedereen moet verliezen van iedereen. Hoogstwaarschijnlijk gaat dat niet gebeuren."
Zechiël spaart zijn ploeggenoten niet en spreekt duidelijke taal. "Als wij deze wedstrijd hadden gewonnen, en thuis ook van hen, dan hadden we alles in eigen hand gehad. Nu staan we een na laatste in de poule. Dat is eigenlijk gewoon om je voor te schamen. Best wel schandalig, ja, voor de potentie die in deze groep zit. Wat we steeds neerzetten op het veld, is gewoon niet goed genoeg", aldus de middenvelder.
Ook bondscoach Michael Reiziger liet zich stevig uit. "Hij was boos", vertelt Zechiël. "Hij zei dat we ons moeten schamen, dat dit gewoon niet kan. Dit zijn de beste spelers van Nederland onder 21. In een poule waarin wij eigenlijk de beste horen te zijn, moeten we ons gewoon kwalificeren. Maar dat doen we niet en dat zijn we niet. En dat betekent dat we ons moeten schamen."

Oud-Feyenoorder adviseert bondscoach: "Niet teveel luisteren"

Hadj Moussa verdedigd: "Al die Feyenoord-fans zeiken over hem"

Derksen kritisch: "Dat had Dick Advocaat zichzelf wijs gemaakt"

Speelschema Eredivisie 2026/2027 officieel naar buiten gebracht

'Feyenoord vist achter het net in strijd om Senegalese aanvaller'

'Belangrijke rol voor assistenten Van Bronckhorst: "Alle vertrouwen"

'Te Kloese krijgt vervelende boodschap': "Dan was hij afgemaakt"

Henk de Jong looft Feyenoord-aanwinst: "Echt van zeer hoog niveau"

'Feyenoord wil deze zomer selectie gaan versterken met Opoku'

'Krabbendam verklapt transfer Feyenoord': "Naar club van Te Kloese"

Clubman Feyenoord Aad van der Laan overleden op 90-jarige leeftijd

Bos vertelt over Feyenoord-stap: "Dat was een grote verrassing"

Kritiek rondom het Nederlands Elftal: "Welkom in Allochtonië"

Jahanbakhsh spreekt zich uit over WK: "Wij zijn vreedzame mensen"

'WK-ganger getipt bij Feyenoord': "Nu is hij nog te betalen!"

Feyenoord haalt middenvelder (19) op bij VVV: "Een mooie kans!"

'Johan Derksen tipt Feyenoord wereldkeeper': "Hoe kan dat nou?"

Petrovic: "Hij heeft echt heel veel geld aan mensen gegeven"

Berghuis verbaasd door keuze Feyenoord: "Zal goed zijn geweest"

Ihattaren zou Feyenoord-icoon zoekspelen: "Ik zou hem scheuren"

Hadj Moussa: "Ik neem aan dat hij op de tribune zit dat duel"

Dick Advocaat trots na grote nederlaag: "Bezoeken kost hoop geld"

Crysencio Summerville dankbaar na droomdebuut: "Hij gaf me advies"

Gijp over terugkeer Van Bronckhorst: "Voelt als wat Ajax deed"

Ramiz Zerrouki in beeld bij Eredivisie-club: "We zijn in gesprek"

'Karsdorp (31) gaat weer voetballen en meldt zich bij oude club'

Bondscoach Japan lovend: "Ben naar clubhuis Feyenoord gegaan"

Mo Ihattaren wil transfer naar Feyenoord: "Ik ben een koopje"

Overtoom baalt van Oranje: "Dan heb je niet de juiste spelers"

'Diarra blijkt giga miskoop: Feyenoord moet groot verlies slikken'

Mo Ihattaren wil transfer naar Feyenoord: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt spannend openingsduel op het WK gelijk tegen Japan

Bischop: "Eerder wilde Feyenoord natuurlijk ook Kuijt als trainer"

Eljero Elia had te maken met racisme: "Is me altijd bijgebleven"

Medelijden met Van Persie: "Hij kreeg een bijl in zijn nek"

Van der Vaart tipt Feyenoorder als WK-sensatie: "Een juweeltje!"









