Zechiël over transfer naar Eredivisieclub: "Ik denk het niet"

Gjivai Zechiel
Gjivai Zechiel Foto: © BSR Agency

Gjivai Zechiël kijkt met veel waardering terug op zijn seizoen bij FC Utrecht. De middenvelder, die door Feyenoord werd verhuurd, groeide in de Domstad uit tot een van de absolute uitblinkers met tien doelpunten en tien assists in vijftig wedstrijden.

Na de verloren play-offfinale tegen Ajax gaf Zechiël bij ESPN toe dat hij vooral toe is aan rust. "Zware benen, moe. Toe aan vakantie", vertelde de 21-jarige middenvelder, die dit seizoen slechts twee officiële wedstrijden miste.

Terugkijkend overheerst vooral dankbaarheid bij Zechiël. "Ik had dit nodig", zei hij. "Ik ben dankbaar dat ik zoveel wedstrijden heb kunnen spelen. Dankbaar dat ik steeds fit het veld op kon en er weer fit vanaf kwam. Dankbaar dat ik geen wedstrijden heb moeten missen, behalve eentje door een schorsing in de Europa League."

Dat hij dit seizoen zulke indrukwekkende cijfers zou neerzetten, had hij zelf ook niet helemaal verwacht. "Daarin heeft de staf me ook heel erg geholpen, om veel in die posities te komen", legt Zechiël uit. "Ik heb daar veel aan gewerkt op de trainingen. Uiteindelijk ben ik daar in de wedstrijden steeds meer gekomen."

Over zijn toekomst wilde de Feyenoord-huurling zich nog niet uitgebreid uitlaten. Hoewel hij nog tot medio 2028 vastligt in Rotterdam en in verband wordt gebracht met onder meer FC Twente, blijft hij voorlopig op de vlakte. "We gaan zien wat er gaat gebeuren", reageerde hij voorzichtig.

Een overstap naar Twente lijkt voorlopig niet direct aan de orde. "Nee, ik denk het niet", zei Zechiël met een glimlach. "Ik start gewoon bij Feyenoord en vanuit daar gaan we het zien. Ik laat het over aan mijn zaakwaarnemers."

Lees meer:
0 reacties