Willem van Hanegem kraakt Feyenoord-talent af: "Er was er een..."

Willem van Hanegem is bepaald niet onder de indruk van het seizoen dat Feyenoord achter de rug heeft. In de podcast Willem & Wessel gaf De Kromme het seizoen van de Rotterdammers slechts een 5 en haalde hij stevig uit naar iedereen die het jaar positiever probeert neer te zetten.
Van Hanegem begrijpt weinig van de geluiden dat Feyenoord ondanks de wisselvallige resultaten toch veel goede wedstrijden gespeeld zou hebben. "Het vervelende voor hen is dat ik ook heb gekeken. En ik heb een hele goede bril", sneerde hij. "Ze hebben lang niet zoveel goede wedstrijden gespeeld. Ik begrijp dat echt niet. Of de analisten moeten een wit voetje willen halen."
Ook het optreden van vertrekkend directeur Dennis te Kloese bij Goedemorgen Eredivisie zorgde voor irritatie bij Van Hanegem. Daar verdedigde Te Kloese de veelbesproken aankoop van Gonçalo Borges door te stellen dat de Portugees liefst zeventien positieve scoutingsrapporten had ontvangen.
Volgens Van Hanegem zegt dat echter weinig. "Hij heeft toch zelf ook gekeken?", reageerde de Feyenoord-legende cynisch.
Borges wist dit seizoen nauwelijks indruk te maken en kwam slechts in achttien van de 45 wedstrijden in actie, meestal als invaller. Toch legt Van Hanegem de schuld niet alleen bij de buitenspeler zelf. Hij zette ook vraagtekens bij keuzes van trainer Robin van Persie.
"Van Persie stelde hem niet op, maar er stonden juist ook spelers op het veld waarvan ik dacht: wat doet hij daar nou?", aldus Van Hanegem. Daarbij noemde hij specifiek Aymen Sliti. "Er was er een die af en toe linksbuiten stond, Aymen Sliti. Je gaat me niet vertellen dat dat een grote speler gaat worden. En toch stond hij er steeds in."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

'Ajax én Feyenoord grijpen mis: spits tekent bij FC Groningen'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









