Wijffels oppert: "Feyenoord moet eigenlijk de Europa League in"

Maarten Wijffels
Maarten Wijffels Foto: © Pro Shots

Maarten Wijffels denkt dat het voor het Nederlandse voetbal beter is als Feyenoord niet naar de Champions League gaat. Volgens de journalist kunnen de Rotterdammers beter uitkomen in de Europa League. 

Feyenoord speelt dinsdagavond de return in de derde voorronde van de Champions League tegen Fenerbahce, maar Wijffels stelt dat de ploeg van Robin van Persie het beter niet kan halen. "Feyenoord moet eigenlijk de Europa League in", stelt hij in de AD Voetbalpodcast. "Drie Nederlandse clubs in de Champions League is te veel." 

Wijffels begrijpt dat de Rotterdammers veel meer kunnen verdienen in de Champions League, maar wijst op het belang van het Nederlands voetbal. "Nederland moet in dit seizoen en komend seizoen voldoende punten halen om Portugal en België voor te blijven", zo doelt hij op de coëfficiënten-lijst. "PSV, Ajax en Feyenoord zijn ploegen die in de Champions League minder punten gaan halen, dan een goed Feyenoord in de Europa League zou halen." 

Lees meer:
0 reacties