Wellenreuther kritisch ondanks zege: "Hoe kan je zo lang wachten?"

Timon Wellenreuther keek na afloop met gemengde gevoelens terug op de 1-2 zege van Feyenoord bij Fortuna Sittard. De doelman vond dat zijn ploeg eindelijk eens aan de goede kant van het geluk zat, al speelde de rode kaart van Paul Gladon daarbij volgens hem een belangrijke rol.
"Eindelijk hebben wij een wedstrijd waarbij we een keer geluk hebben", zegt Wellenreuther bij ESPN. "Normaal winnen wij dit soort wedstrijden dit seizoen niet, maar vandaag wel. De rode kaart heeft ons wel geholpen, maar aan het einde zijn wij gewoon heel blij met deze overwinning. Het was een hele lastige wedstrijd."
Over het incident zelf was de keeper duidelijk in zijn oordeel. Gladon ging hard in op hem, en volgens Wellenreuther was er weinig twijfel mogelijk over de beslissing. "De bal kwam naar mij toe en ik zag dat hij de bal niet raakte. Hij probeerde het wel, maar was veel te laat."
Bij het terugzien van de beelden reageert hij met een cynische lach: "Hoe kan je hier zo lang voor wachten voordat je een rode kaart geeft? Het is een duidelijke rode kaart." Volgens de Duitse doelman past de wedstrijd in een seizoen waarin Feyenoord vaak net aan het kortste eind trok, maar nu eens zelf profiteerde van het geluk. "Soms moet je wat geluk hebben."
"En vandaag was het zo'n dag voor ons", vervolgt de aanvoerder. "Het hele seizoen is zo lastig geweest, we hebben zoveel doelpunten tegen gekregen in de laatste minuten of seconden. Vandaag hebben we het omgedraaid en aan het einde van het seizoen, als je alles geeft, dan komt het geluk wel weer terug."
Voor Wellenreuther speelt de ranglijst op dit moment geen grote rol. Hij wil vooral blijven winnen en daarna verder kijken. "De stand maakt mij niet uit. Het belangrijkste waren de drie punten vandaag en als wij al onze wedstrijden winnen, dan zijn wij tweede. Dat is het. We zien wel hoe het eindigt."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









