Van Persie over Feyenoord-doel: "Zou zeker een hoogtepunt zijn"

Robin van Persie kan met Feyenoord zondag tegen AZ definitief beslag leggen op de tweede plaats in de Eredivisie, waarmee ook een ticket voor de Champions League veiliggesteld wordt. Voor Van Persie zou dat een goede prestatie zijn dit seizoen.

"De tweede plek zou voor mij als trainer zeker een hoogtepunt zijn", vertelt Van Persie op de persconferentie. "Als je kijkt naar hoe het seizoen verlopen is, dan was onze ambitie om kampioen te worden. Dat hebben we niet gehaald, maar het is fantastisch als we de Champions League halen. We hadden graag verder in de KNVB Beker en Europa willen komen. Als je alles meeneemt, voelt het wel goed als we tweede worden."

De trainer benadrukt dat binnen Feyenoord momenteel alles draait om het duel met AZ. "We moeten dat nog inplannen, want mijn focus ligt echt volledig op zondag. Vanaf vorige week beseft iedereen hoe belangrijk deze wedstrijd is. Wij pakten gelukkig de punten en teams rondom ons niet, dus vorig weekend was fantastisch. Men praat dan direct over allerlei scenario's, maar we moeten ons gewoon focussen op de wedstrijd."

Van Persie vertelt daarnaast dat hij gedurende het seizoen alles nauwkeurig bijhoudt om zichzelf verder te ontwikkelen als trainer. "Tijdens het seizoen maak ik notities van alles wat ik meemaak. Dat gaat over mijzelf en alles wat er om mij heen gebeurt. Daarin ontgaat mij eigenlijk niets", legt hij uit. 

"Ik kan heel makkelijk terugkijken op die momenten. Als er zoveel gebeurt in een seizoen, is het belangrijk om ook terug te kijken. Dat doe ik zelf, maar ook met de mensen om mij heen. De goede dingen moeten we benoemen, maar zeker ook de dingen die niet goed zijn gegaan."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties