Van Persie over Feyenoorder: "Vind het verschrikkelijk voor hem"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © Pro Shots

Feyenoord is Leo Sauer voor de rest van het seizoen kwijt. De vleugelaanvaller stond in de basis tijdens de interland tussen Slowakije en Kosovo, terwijl Feyenoord nog zo had geadviseerd om Sauer niet te laten starten. Nog voor rust viel hij uit, zo zag ook hoofdtrainer Robin van Persie.

Leo Sauer aan de bal namens Slowakije
'Feyenoord wil geld zien van Slowakije na blessure van Leo Sauer' Lees ook

"Een heel lastige zaak", vertelt Van Persie, geciteerd door De Telegraaf. "Iedereen heeft de beste intenties, zo’n bondscoach ook. Ik vind het vooral voor Leo verschrikkelijk. Hij heeft zo hard gewerkt om fit te worden en dan lig je eruit met zo’n blessure voor de rest van het seizoen. Het leek ons het beste dat hij niet zou beginnen. De bondscoach maakte toch die keuze. Wij kunnen dingen kenbaar maken en de speler is er zelf ook bij…"

Van Persie heeft zelf niet overwogen om de telefoon te pakken en een belletje naar de Slowaakse bondscoach te plegen. "Je moet mensen wel hun werk laten doen. Feyenoord heeft als club contact gelegd. Iedereen heeft ook zijn eigen belangen, Slowakije wilde er alles aan doen om naar het WK te gaan. Met Ronald Koeman heb ik vooraf ook geen gesprekken gevoerd", aldus Van Persie.

Lees meer:
0 reacties