Van Persie laat tweetal duel met PEC overslaan: "Stemde ik mee in"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © BSR Agency

Feyenoord reist zondag zonder Ayase Ueda en Tsuyoshi Watanabe af naar Zwolle voor het laatste competitieduel van het seizoen. Trainer Robin van Persie bevestigde tijdens de persconferentie dat het Japanse duo rust krijgt met het oog op het aankomende WK.

De Rotterdammers hebben de tweede plek in de Eredivisie al veiliggesteld en zijn daardoor verzekerd van directe plaatsing voor de Champions League. Voor Van Persie was dat mede aanleiding om mee te denken met zijn internationals, die zich binnenkort melden bij de nationale ploeg van Japan.

"Er zullen wat spelers niet bij zijn. Watanabe en Ueda zijn er niet bij. Die heb ik de afgelopen dagen gesproken en zij hebben aangegeven dat ze het hebben ervaren als een zwaar en lang seizoen. Fysiek en mentaal zijn ze vermoeid", vertelde Van Persie vrijdagmiddag.

Volgens de trainer vroegen beide spelers zelf om het duel met PEC Zwolle over te slaan, zodat zij zich optimaal kunnen voorbereiden op het WK. "Die hebben aan mij gevraagd of ze PEC Zwolle konden overslaan. Daar heb ik over nagedacht en er rekening mee gehouden dat ze een klein weekje hebben om zich voor te bereiden op het WK. Ik stemde daar mee in, omdat ze altijd alles hebben gegeven."

Van Persie had begrip voor de situatie van de Japanners, die een intensief seizoen achter de rug hebben. "Als ze het zo open vertellen en eerlijk zijn over hoe ze zich voelen, ook met wat hen nog te wachten staat, vond ik dat ik daarin mee kon gaan."

Lees meer:
0 reacties