Van Persie krijgt bijval van collega: "Robin is Feyenoord"

Robin van Persie op de persconferentie
Robin van Persie op de persconferentie Foto: © Pro Shots

Ruben den Uil heeft het opgenomen voor Robin van Persie. De trainer van Excelsior is lyrisch over zijn collega.

Feyenoord verzekerde zich vorig weekend van de tweede plek, maar kende een zeer moeizaam seizoen. Dat resulteerde ook in veel kritiek op Van Persie. Onterecht, aldus Den Uil. "Ik vind Robin een super persoon", reageert hij in FC Rijnmond. "Maar ook gewoon een hele getalenteerde trainer. Maar ook goed, niet alleen getalenteerd."

De hoofdtrainer van Excelsior hoopt dat Feyenoord deze zomer geen afscheid neemt van Van Persie. "Mensen moeten ook de tijd krijgen. Het is niet makkelijk. Het is een ervaringsvak", benadrukt hij. "Je bent niet in één jaar een toptrainer. Je bent niet in één jaar een nieuwe Slot of Bosz."

Den Uil vindt Van Persie perfect bij Feyenoord passen. "Robin is Feyenoord. Hij kan als geen ander die club aanvoelen, bewegen en oproepen tot. Dat is zo'n onderschatte kracht", aldus de oefenmeester. "Neem Priske, de trainer hiervoor. Op papier iemand die succesvol is geweest, maar totaal geen match."

Lees meer:
0 reacties