Van Persie komt terug op uitspraken: "Was niet de bedoeling"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © Pro Shots

Robin van Persie liet vrijdag weten niet alleen te bepalen welke spelers van Feyenoord mogen vertrekken en blijven. Volgens de oefenmeester gaat dat wel in samenspraak met de directie. 

Afgelopen week ontstond er veel onrust door uitspraken van Van Persie, die stelde over de samenstelling van de selectie te gaan nu er geen algemeen- én technisch directeur bij Feyenoord is. "De directie is er nu nog niet, maar dat betekent niet dat ik als trainer mijn werk niet alvast kan doen", zo ging hij er vrijdag op de persconferentie op in.

Van Persie heeft echter niet alleen de touwtjes in handen. "Ik wacht op de directie voordat wij uiteindelijk keuzes kunnen maken met elkaar. Ik heb volgens mij duidelijk aangegeven dat ik echt van het samenwerken ben. Iedereen doet het vanuit zijn rol en ik doe dat vanuit mijn rol", legt hij uit. "Wij maken samen die keuzes over allerlei zaken, van spelers tot planning en de voorbereiding. Dat is een beetje uit zijn context gehaald. Het was totaal niet mijn bedoeling."

Zolang er nog geen nieuwe directeuren zijn, zullen er nog geen grote knopen doorgehakt worden. "Het hele proces doen we met elkaar. Dat betekent ook dat we even geduld moeten hebben over bijvoorbeeld Raheem en Gernot. Een nieuwe technisch directeur heeft daar ook een mening over. Normaal gesproken zijn die volledig onderdeel van het proces, maar nu zijn ze er nog niet", besluit Van Persie. 

Lees meer:
0 reacties