Van Persie: "Ik kan hier slecht tegen, we slaan door in Nederland"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © BSR Agency

Robin van Persie heeft het opgenomen voor Raheem Sterling na de vele kritische reacties op diens periode bij Feyenoord. De trainer van de Rotterdammers vindt dat de Engelse aanvaller in Nederland te hard wordt aangepakt en spreekt van een gebrek aan respect richting de ervaren international.

"Ik kan hier slecht tegen. Iedereen moet zijn plek kennen. We slaan in Nederland door", zei Van Persie na de overwinning op PEC Zwolle tegenover ESPN. De trainer stoort zich vooral aan de toon van de kritiek. "Ik heb persoonlijk moeite met het cynisme rondom zijn persoon. Respect was meer op zijn plaats. Ik houd überhaupt niet van cynisme."

Sterling kwam afgelopen winter met hoge verwachtingen naar Feyenoord, maar wist sportief gezien geen grote indruk te maken. Toch vindt Van Persie dat de carrière van de Engelsman niet vergeten mag worden. "Je hebt het over een speler met 200 goals in de Premier League en 82 interlands voor Engeland", benadrukte hij. "Los van of je hem goed vindt spelen of niet, daar mag je wat van vinden, maar dat wij er als voetballand zo mee omgaan... Dat vind ik gewoon heel slecht."

Volgens Van Persie volgt later nog een persoonlijk gesprek met Sterling over de afgelopen periode in Rotterdam. "Vanavond ga ik Raheem zitten, als we een diner hebben met iedereen erbij. Dan zullen we het hebben over wat we van de afgelopen maanden vinden."

Lees meer:
0 reacties