Van Persie duidelijk: "Kan daar niet bij en ik geloof dat ook niet"

Feyenoord kan zondagmiddag een enorme stap zetten richting de Champions League. De Rotterdammers hebben nog twee punten nodig om de tweede plaats definitief veilig te stellen en krijgen daarvoor AZ op bezoek in De Kuip. Trainer Robin van Persie verwacht echter allerminst een eenvoudige middag tegen de Alkmaarders.

AZ heeft zich dankzij de winst van de KNVB Beker al verzekerd van Europees voetbal en speelt in de competitie nauwelijks nog ergens voor. Toch denkt Van Persie niet dat de ploeg van Lee-Roy Echteld gas terug zal nemen in Rotterdam. "Als sportman kan ik me niet voorstellen dat je in dat scenario als speler en club denkt: we hebben ons doel al behaald, dus ik laat een wedstrijd in De Kuip maar lopen. Ik kan daar echt niet bij en ik geloof dat ook gewoon echt niet, dat er een speler zal zijn die minder zijn best doet. Dat kan niet als sportman."

Voor Feyenoord ligt er bovendien nog een extra uitdaging. Ze wisten dit seizoen namelijk nog geen enkele keer te winnen van een ploeg uit de traditionele top van de Eredivisie. Van Persie hoopt dat daar zondag verandering in komt. "Dat zou zeker lekker zijn." Tegen PSV, N.E.C., Twente, Ajax en AZ pakten de Rotterdammers dit seizoen geen overwinning.

De trainer denkt daarbij met name terug aan het eerdere duel in Alkmaar, waar Feyenoord in de slotfase punten verspeelde. 

"Dat zijn feiten en dat is ook zo geweest dit seizoen. Daarin hadden we veel meer punten moeten pakken in de wedstrijden. Uit tegen AZ waren we goed op weg, tot de laatste minuut. Dat was erg zuur. Dat is wel een wedstrijd geweest waarin we de punten hadden kunnen en moeten pakken. Maar goed, er is altijd een reden."

Lees meer:
0 reacties