Van Persie doet uitspraak: "Voel me vanaf eerste dag gesteund"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © BSR Agency

Robin van Persie heeft zondag zijn waardering uitgesproken voor de steun vanuit de clubleiding in een bewogen seizoen. Feyenoord stelde de tweede plaats veilig en keert daarmee, na een periode vol onrust, terug in de Champions League.

"Ik heb een contract hier en vanaf de eerste dag voel ik mij hier thuis en gesteund", klonk de reactie van Van Persie bij de persconferentie. "Dat is niet veranderd. Het was een lang en zwaar seizoen, waarin we de Champions League hebben behaald. Daar ben ik heel blij mee en opgelucht over. Makkelijk was het zeker niet en ongeacht of we wonnen of verloren, hebben de spelers heel hard gewerkt."

De trainer benadrukte vooral de inzet binnen de gehele cluborganisatie. "Ik vind het wel mooi om te zien dat ik voor een club werk waar zoveel sterke persoonlijkheden rondlopen, die altijd door blijven gaan voor de club. Dat is vanuit mijn oogpunt niet anders. De directie, RvC, technische staf, spelers en alle mensen op 1908. Velen staan niet op de voorgrond, maar geven dag en nacht alles voor de club. Ik geloof er heilig in dat dat heeft bijgedragen aan het behalen van de Champions League."

Ook de steun vanuit de top van de club speelde volgens Van Persie een belangrijke rol. "Ik vind dat je elkaar in goede en minder goede tijden steunt. Dennis heeft mij gesteund en precies hetzelfde geldt voor Toon (Van Bodegom, red.). Uiteindelijk is het toch hartstikke mooi dat de club hier voor staat en je samen door moeilijke periodes heen komt. Dat hebben wij dit seizoen gedaan en in mijn ogen zouden meer clubs daar een voorbeeld aan kunnen nemen."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties