Van Persie doet uitspraak: "Voel me vanaf eerste dag gesteund"

Robin van Persie heeft zondag zijn waardering uitgesproken voor de steun vanuit de clubleiding in een bewogen seizoen. Feyenoord stelde de tweede plaats veilig en keert daarmee, na een periode vol onrust, terug in de Champions League.
"Ik heb een contract hier en vanaf de eerste dag voel ik mij hier thuis en gesteund", klonk de reactie van Van Persie bij de persconferentie. "Dat is niet veranderd. Het was een lang en zwaar seizoen, waarin we de Champions League hebben behaald. Daar ben ik heel blij mee en opgelucht over. Makkelijk was het zeker niet en ongeacht of we wonnen of verloren, hebben de spelers heel hard gewerkt."
De trainer benadrukte vooral de inzet binnen de gehele cluborganisatie. "Ik vind het wel mooi om te zien dat ik voor een club werk waar zoveel sterke persoonlijkheden rondlopen, die altijd door blijven gaan voor de club. Dat is vanuit mijn oogpunt niet anders. De directie, RvC, technische staf, spelers en alle mensen op 1908. Velen staan niet op de voorgrond, maar geven dag en nacht alles voor de club. Ik geloof er heilig in dat dat heeft bijgedragen aan het behalen van de Champions League."
Ook de steun vanuit de top van de club speelde volgens Van Persie een belangrijke rol. "Ik vind dat je elkaar in goede en minder goede tijden steunt. Dennis heeft mij gesteund en precies hetzelfde geldt voor Toon (Van Bodegom, red.). Uiteindelijk is het toch hartstikke mooi dat de club hier voor staat en je samen door moeilijke periodes heen komt. Dat hebben wij dit seizoen gedaan en in mijn ogen zouden meer clubs daar een voorbeeld aan kunnen nemen."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









