Van Persie aan de macht bij Feyenoord? "Moet je hem in meenemen"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © BSR Agency

Dennis te Kloese heeft ontkend dat Robin van Persie momenteel alle macht naar zich toetrekt binnen Feyenoord. De vertrekkende algemeen- en technisch directeur reageerde daarmee op uitspraken van Van Persie over zijn invloed op het selectiebeleid richting volgend seizoen.

Van Persie gaf eerder aan al volop bezig te zijn met de samenstelling van de selectie. "Ik bepaal wie weg mag en wie blijft. Ik ga over mijn staf en mijn spelers. Ik bepaal de werkwijze en de speelwijze. Ik beslis uiteindelijk over mijn selectie", zei de trainer onlangs. Daarmee ontstond het beeld dat Van Persie een steeds grotere rol krijgt binnen de clubleiding van Feyenoord.

Te Kloese nuanceert dat beeld echter nadrukkelijk. "Dat is ook een beetje uit zijn verband getrokken", vertelde hij bij Goedemorgen Eredivisie op ESPN. "Er komt een nieuwe technisch directeur en een nieuwe algemeen directeur. Dat komt bij een algemene en technische directie. Daar zal de trainer een grote stem in hebben, zoals dat ook hoort."

Volgens Te Kloese blijft het belangrijk dat beslissingen gezamenlijk worden genomen. "Ik denk dat je een trainer daarin mee moet nemen. Je zal nooit een speler in je kleedkamer moeten hebben waarmee hij het niet eens is", aldus de bestuurder. Daarbij wijst hij ook op het grotere belang van de club. "De transfers en de beslissingen hebben grote gevolgen op de lange termijn voor Feyenoord. Dat moet je niet uit het oog verliezen. Daarin zit Feyenoord nu in een hele goede positie."

Lees meer:
0 reacties