Van Hanegem ziet opvolger voor Wellenreuther: "Die gozer is goed"

Willem van Hanegem vindt dat Feyenoord ondanks de naderende tweede plaats kritisch naar zichzelf moet blijven kijken. Volgens De Kromme profiteert de Rotterdamse club vooral van falende concurrentie en moet er deze zomer veel veranderen binnen de selectie én de organisatie.
De oud-middenvelder keek verbaasd op van uitspraken van Robin van Persie na het duel met AZ. "Wij steunen jou, jij steunt ons: dat was het idee. Maar volgens mij moet het niet gaan om wie elkaar helpt, maar om wat het beste is voor de club", schrijft Van Hanegem in zijn column namens het Algemeen Dagblad.
Volgens hem verhult de tweede plaats de problemen binnen Feyenoord niet. "Je ziet dat het allemaal niet best is, dat er zelden een club is geweest die tweede werd met zo weinig punten. Maar ik krijg het idee dat mensen die erover gaan het niet willen zien." Daarbij wijst hij op de matige vorm van concurrenten als NEC, dat inmiddels al vier wedstrijden op rij niet wist te winnen. "En dan ben je als Feyenoord toch gewoon tweede. Dat maakt het geen geslaagd seizoen, absoluut niet, maar het is wel belangrijk."
Van Hanegem benadrukt dat de Champions League-miljoenen slim gebruikt moeten worden. "Het levert geld op en daar kun je de ploeg mee versterken. In dat opzicht moeten ze heel snel Robert Eenhoorn vastleggen én een technisch directeur, want er moet veel gebeuren."
Ook op keepersgebied ziet hij ruimte voor verbetering. "Die veroorzaakt vooral onrust, vind ik", zegt hij over Timon Wellenreuther. Vervolgens noemt Van Hanegem direct mogelijke alternatieven. "Die gozer van Volendam, die nu geblesseerd is, is goed. Van Oevelen. Of die van Heerenveen, Klaverboer. Ja, daar vragen ze geld voor, maar de miljoenen zijn nu veiliggesteld."
De conclusie van Van Hanegem is duidelijk. "Alleen nu nog de mensen aan de knoppen die de juiste keuzes maken. En geen mensen die afspreken elkaar te steunen. Het gaat om de club."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









