Van der Knaap over nieuwe hoofdsponsor: "Er was best veel interesse"
Feyenoord kondigde kortgeleden aan een nieuwe hoofdsponsor te hebben gevonden in de naam van MediaMarkt, de Duitse winkelketen die gespecialiseerd is in consumentenelektronica en een grote speler is op de markt in Nederland. Het logo van MediaMarkt zal vanaf komend seizoen te zien zijn op de shirts van de mannen- en vrouwen elftallen van Feyenoord en de trainingskledij.
Daarnaats zal ook de jeugd van de Feyenoord Academy in shirts spelen met MediaMarkt op de voorzijde. Afgelopen decennia was het altijd lastig voor Feyenoord om een hoofdsponsor te vinden, het proces verliep niet altijd vlekkeloos. Nu viel er zelfs wat te kiezen voor de Rotterdamse club en was het daardoor ‘moeilijk’.
Ruud van der Knaap, de CCO van Feyenoord hierover tegen RTV Rijnmond: "We hebben tientallen gesprekken gevoerd met allerlei partijen uit binnenland en buitenland. Er was best veel interesse.”“Het gaat natuurlijk ook om hoge bedragen, als het gaat om hoofdpartnerschap. Dan heb je lef en durf nodig om te kiezen voor één groot podium om je sponsorgeld aan te besteden. En dat bieden wij bij Feyenoord", besluit hij.