Van der Knaap legt uit: "Middelen die wij bieden zijn nu meer waard"

Ruud van der Knaap bij Feyenoord
Ruud van der Knaap bij Feyenoord Foto: © Screenshot Feyenoord ONE

MediaMarkt is de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord, en daar is de club natuurlijk maar al te blij mee aangezien het een van de belangrijkste inkomstenbronnen is. In gesprek met Rijnmond vertelt CCO Ruud van der Knaap dat het in die jaren hiervoor vaak een moeilijk proces was.

"Door de landstitel, de vele Europese wedstrijden en een Europese finale, zijn de middelen die wij aan te bieden hebben, nu meer waard", vertelt Van der Knaap. "Dat merken wij ook in de interesse bij andere partijen om zich aan Feyenoord te willen verbinden."

Ondanks dat de deal voor Feyenoord een record is, ligt de lat bij de andere twee traditionele topclubs nog hoger. "Ajax vangt 9 miljoen, na bonussen 11 miljoen. En PSV krijgt naar verluidt 8 miljoen van hun hoofdsponsor. Feyenoord zit daar dus nog meer dan een miljoen onder."

Toch haalt Feyenoord, samen met andere kledingsponsoren, ruim tien per jaar op. "Daar zit ook nog zeker rek in", denkt de CCO. "Meer stabiliteit in de prestaties op het veld zorgt ervoor dat we een volgende stap kunnen zetten in een eventueel volgend traject. Maar sponsoring bestaat niet alleen uit logo’s op boarding en business seats, maar ook op social media en met digitale rechten bijvoorbeeld. Wij zijn heel druk bezig om de waarde van de club in zijn algemeenheid steeds beter te vermarkten.”

Lees meer:
0 reacties