Van der Gijp geeft Feyenoorder advies: "Teken voor vier jaar bij"

René van der Gijp
René van der Gijp Foto: © BSR Agency

René van der Gijp heeft een duidelijk advies voor Ayase Ueda: blijf bij Feyenoord. Volgens de oud-voetballer zou een transfer naar een grotere competitie deze zomer weinig opleveren voor de Japanse spits.

Ueda beleefde een ijzersterk seizoen in Rotterdam en kroonde zich met 25 competitiedoelpunten tot topscorer van de Eredivisie. Daarmee trok hij vanzelfsprekend de aandacht van buitenlandse clubs. Het AD meldde eerder al dat er "veel belangstelling" is voor de aanvaller en dat Feyenoord rekening houdt met een zomers vertrek.

Van der Gijp begrijpt die drang naar een transfer echter niet. In Vandaag Inside gaf hij de spits juist het advies om langer te blijven. "Dan lees ik dat Ueda nu weg moet, teken voor vier jaar bij als je het naar je zin hebt jongen", zei hij. "Dat is toch lekker, schiet je er ieder seizoen 23 in."

Volgens Van der Gijp schuilt er juist risico in een overstap naar een grotere competitie. Hij noemde daarbij specifiek Nottingham Forest FC als voorbeeld. "Dan ga je lekker naar Nottingham Forest, weet je hoeveel je er dan maakt? Vier als je geluk hebt en de strafschoppen mag nemen. Daar is toch ook geen klote aan."

Lees meer:
0 reacties