Van de Westeringh open: "Heb maar twee weken kunnen genieten"
Kirsten van de Westeringh heeft een pittige tijd achter de rug. De aanvallende middenveldster scheurde haar kruisband en revalideerde vijftien maanden, maar daarna sloeg het noodlot opnieuw toe. Ditmaal was het haar andere knie, waardoor Van de Westeringh wederom maanden is uitgeschakeld.
Inmiddels gaat het goed met de speelster van Feyenoord Vrouwen, zo vertelt ze in Matchday. "Ik ben natuurlijk al lang geblesseerd geweest, dus krijg niet zo lang vakantie. Ik ben alweer druk aan het trainen, maar heb wel genoten van de vakantie." Van de Westeringh wordt vervolgens gevraagd naar haar blessure: "Ik had mijn kruisband van mijn linkerknie gescheurd. Vijftien maanden gerevalideerd. De revalidatie duurde lang, ik moest nog een keer extra geopereerd worden."
Na vijftien maanden kon ze eindelijk weer spelen. "Eerst twintig minuten, tegen FC Utrecht. Een week daarna mocht ik gelijk in de basis beginnen, tegen Fortuna Sittard. Ik wist dat ik in de basis zou starten, maar dat ik er in de rust uit zou gaan, want ik mocht pas 45 minuten spelen. In de 38e minuut kom ik in een soort van duel, ik word geduwd. Het was geen hard duel, maar ik landde verkeerd. En ik voel mijn rechterknie: knak."
Het was wederom goed mis, zo had Van de Westeringh direct door. "Ik lig daar op de grond en als je het eenmaal hebt meegemaakt, dan weet je hoe het voelt. Toen scheurde ik dus de kruisband van mijn rechterknie. Ik heb nu beide kruisbanden gescheurd. Ik heb ze nu allebei gehad, dus er kan nu niks meer fout gaan, hoop ik", zegt ze met een lach. "Ik lig er al twee jaar uit. Ik heb maar twee weken kunnen genieten van het voetballen, na mijn eerste blessure. Nu ben ik er bijna weer. Ik ben nu weer een beetje in de groep aan het integreren, met positiespelletjes. Over twee maandjes kan ik mijn rentree maken", verwacht ze.

Van Bronckhorst eerlijk: "Daar denk je natuurlijk wel over na"

'René Hake in gesprek met Schotse club voor hoofdtrainerschap'

Dévy Rigaux over trainerskeuze: "Alleen met die twee gesproken"

'Transferwaarde In-Beom Hwang (29) met miljoenen gekelderd'

Rigaux: "Daarom hebben we besloten niet met Robin verder te gaan"

Van Bronckhorst helder over staf: "Het is echt een vakman"

'Belgisch target (27) Feyenoord uitgelicht': "Werd over hoofd gezien"

Chris Woerts slaat terug na belediging: "Wat een mafkezen, joh!"

Rudisill vertrekt bij Feyenoord: "Moeilijkste maanden van m'n leven"

"Ik ben de tolk van Ayase Ueda, maar loop daar niet mee te koop"

Ex-Feyenoorder nieuwe trainer Oranje O18: "Haal ik plezier uit"

Van Bronckhorst geeft eerlijk toe: "Contact is er altijd geweest"

Robin van Persie krijgt boodschap: "Maken hem geen bondscoach"

'Feyenoord plukt jonge spits weg uit jeugdopleiding van PSV'

'Dagen Andreev bij Feyenoord geteld, keeper richting Hongarije'

FOTO | Mexicaans leger begint te schieten bij training Hwang'

'Feyenoord wil Servische middenvelder van 10 miljoen losweken'

'Legioen uit kritiek op komst Van Bronckhorst': "Middelmatige trainer"

'Marktwaarde Tengstedt gedaald na teleurstellend debuutseizoen'

Van Bronckhorst terug bij Feyenoord: "Als iets unieks ervaren"

Rigaux dolblij met nieuw Feyenoord-duo: "Markeert een nieuwe fase"

Ron Vlaar op de bres: "Dat is echt een kwaliteit van Ueda"

BREAKING | Feyenoord maakt terugkeer Van Bronckhorst wereldkundig

Gullit blij met veel zwarte spelers op WK: "Beleef ik plezier aan"

Feyenoord beloont talent met nieuw contract: "Spreekt waardering uit"

Feyenoord sluit oefencampagne deze zomer af tegen Italiaanse club

Feyenoord wil duizenden extra zitplaatsen creëren in De Kuip

Sparta-directie niet blij met vroege derby: "Liever later gehad"

Maaskant tipt Feyenoord: "Ik zou het geen verstandige zet vinden"

Krabbendam sluit Feyenoord-exit niet uit: "Ik hoorde verhalen"

Hadj Moussa verliest WK-duel met Algerije, Messi pakt hoofdrol

Mo Ihattaren wil transfer naar Feyenoord: "Ik ben een koopje"

Oranje speelt spannend openingsduel op het WK gelijk tegen Japan

Bischop: "Eerder wilde Feyenoord natuurlijk ook Kuijt als trainer"

Eljero Elia had te maken met racisme: "Is me altijd bijgebleven"

Medelijden met Van Persie: "Hij kreeg een bijl in zijn nek"










