Van Bergen ziet 'soap' bij Feyenoord: "Daar heeft niemand iets aan"

Dennis van Bergen en Henk van Stee in 2021
Dennis van Bergen en Henk van Stee in 2021 Foto: © Pro Shots

Robin van Persie koos in eerste instantie voor Justin Bijlow als eerste doelman, maar vanwege diens fitheid, is de trainer van Feyenoord nu toch voor Timon Wellenreuther gegaan. Dennis van Bergen ziet dat het zorgt voor een nieuwe soap in Rotterdam.

"Er wordt een beetje geheimzinnig over gedaan: is hij nu wel of niet geblesseerd?", merkt Van Bergen op in de AD Voetbalpodcast. "Vanuit de club wordt stellig gezegd van niet; hij is alleen niet wedstrijdfit. Het is weer een soap en dat is verschrikkelijk lullig voor Bijlow, want het is niet voor het eerst dat dit aan de hand is. Als Wellenreuther zo blijft keepen als hij nu doet, kan ik me niet voorstellen dat hij er op korte termijn weer inkomt."

De journalist vervolgt: "Ik vraag me ook af hoe lang Bijlow nog bij Feyenoord blijft als deze situatie aanhoudt. Als hij fit is, is hij een van de beste keepers van Nederland - misschien wel de beste. Maar hij is nooit fit. Dat maakt het heel treurig. Dat Van Persie nu zo'n beslissing maakt, is niet voor niets." Van Persie had de kwestie wel beter kunnen managen, aldus Van Bergen. "Hij had niet zo snel moeten zeggen dat Bijlow zijn eerste keeper was. Als je zo'n besluit neemt en het een maand later al moet terugdraaien, komt dat niet sterk over."

Hij vervolgt: "Als het nood breekt wet is, kan hij ook niet anders, maar gezien het verleden van Bijlow had hij daar dan wat voorzichtiger in moeten zijn." De journalist verwacht dat Wellenreuther voorlopig wel onder de lat blijft staan bij Feyenoord. "Als een van de meest belangrijke posities in een elftal steeds onderwerp van discussie is, doet dat een elftal geen goed. Daarom is het heel waarschijnlijk dat Wellenreuther vanaf nu gewoon blijft spelen. Anders krijg je weer die stoelendans onder de lat en daar heeft niemand iets aan."

Lees meer:
0 reacties