Timon Wellenreuther: "Zo’n beetje alles zat ons tegen dit jaar"

Timon Wellenreuther
Timon Wellenreuther Foto: © BSR Agency

Timon Wellenreuther blikt met een goed gevoel terug op het seizoen van Feyenoord, dat zondag werd afgesloten met een zege op PEC Zwolle. De Rotterdammers hielden opnieuw de nul en bevestigden volgens de doelman in de laatste wedstrijd nog maar eens hun veerkracht.

"Ik denk dat deze wedstrijd het seizoen weer liet zien. We hebben mentaliteit getoond", aldus Wellenreuther bij ESPN. "Vandaag speelden wij nergens meer voor, maar we hebben een cleansheet gehouden. We hebben dit seizoen nooit opgegeven. Zo’n beetje alles zat ons tegen dit jaar, maar we hielden goed vol."

De keeper kwam in de eerste helft nog in botsing met de paal, maar kon zijn wedstrijd vervolgen en hield uiteindelijk opnieuw zijn doel schoon. "Ik probeerde naar de bal te gaan, maar toen was daar al de paal. Dat maakt niet uit, want het belangrijkste is dat de bal er niet in ging. Het is altijd fijn om ballen tegen te houden, maar het belangrijkste is dat wij winnen."

Wellenreuther kijkt vooral trots naar de manier waarop Feyenoord met tegenslagen is omgegaan. "Ik ben heel trots op het team, want wat wij dit jaar hebben gedaan, is niet normaal. We hadden zoveel blessures. We hebben natuurlijk ook geen goede wedstrijden gespeeld, maar het was echt overleven dit seizoen. We hadden iedere wedstrijd tien blessuregevallen, dus het is heel goed wat wij gedaan hebben."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties