Timon Wellenreuther is kritisch: "Er staat veel druk op het team"

Feyenoord pakte in De Kuip weliswaar de drie punten tegen Excelsior, maar tevreden was aanvoerder Timon Wellenreuther na afloop niet. De doelman was vooral kritisch op het spel van zijn ploeg in de eerste helft van de stadsderby.
"Wij wisten dat de drie punten noodzakelijk waren, maar de eerste helft was weer niet goed genoeg", begint Wellenreuther in gesprek met ESPN. "Als je de kleine dingen niet goed doet, zie je wat er gebeurt. Wij zijn daar niet goed genoeg in, want ook Excelsior speelde beter in de eerste helft. In de tweede helft waren we beter, maar het eerste deel was gewoon slecht."
Volgens Wellenreuther lag het probleem vooral bij de manier waarop Feyenoord onder druk wilde zetten. "Excelsior speelde met gemak en wij konden geen druk zetten. Dan heb je geluk dat het 0-1 staat in de eerste helft. Er staat veel druk op het team, maar het ging mis bij de details. Als één of twee dingen niet lekker lopen, werkt het hele druk zetten niet meer. In alle aspecten was de eerste helft niet goed genoeg, maar we hebben karakter getoond."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

'Ajax én Feyenoord grijpen mis: spits tekent bij FC Groningen'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









