Te Kloese over Feyenoord-vertrek: "Deur tegenstrijdig dicht getrokken"

Dennis te Kloese
Dennis te Kloese Foto: © Pro Shots

Dennis te Kloese heeft in Studio Voetbal uitgebreid stilgestaan bij zijn naderende vertrek bij Feyenoord. De algemeen directeur van de Rotterdammers, die na dit seizoen de overstap maakt naar CF Monterrey, sprak openhartig over zijn emoties én over de bijzondere band die hij heeft opgebouwd met trainer Robin van Persie.

Te Kloese geeft toe dat het afscheid hem zwaar valt. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik de deur met een beetje tegenstrijdig gevoel heb dicht getrokken. Aan de ene kant heel trots over de tijd die ik hier gezeten heb en hoe de club nu staat, maar aan de andere kant is het toch ook wel een beetje triest."

Ook voor zijn gezin is het vertrek een ingrijpende stap. "Mijn familie is ongelooflijk goed aangepast aan Nederland", vertelt Te Kloese te gast bij Goedemorgen Eredivisie van ESPN . "Mijn kinderen zitten hier op school en mijn vrouw heeft het heel erg naar haar zin. Om dan bij een club die mij zo aan het hart staat weg te gaan, dan is een beetje moeilijk. Daarom werd het mij vorige week ook een beetje te veel. Uiteindelijk overheerst het mooie en goede gevoel."

De algemeen directeur blikt daarnaast terug op zijn keuze om naar Nederland te komen. "Zoals jullie weten heb ik altijd in het buitenland gewerkt, al is het niet altijd bekend wat ik daar bereikt heb en gedaan heb. Toen dacht ik uit persoonlijke overweging dat ik dat ook wel eens in Nederland zou willen laten zien. Ik wilde ook graag wat dichter bij mijn ouders willen zitten. Ik heb een prachtige periode tussen 2021 tot aan nu meegemaakt."

Te Kloese was afgelopen zondag zichtbaar geraakt toen Van Persie hem het veld op begeleidde voor een afscheid van Feyenoord. "Ik vond het een heel mooi gebaar van Robin. Hij is heel authentiek, puur en heel echt. Robin doet net als ik wel eens dingen goed en soms minder goed. Hij is echt Feyenoord en heeft het beste voor met de club. Hij weet dat ik hem heel erg gesteund heb en we hebben uiteindelijk ons tweede doel bereikt."

De bestuurder vertelt dat Van Persie hem ook persoonlijk steunde in een lastige periode. "Een paar maanden geleden toen het wat minder goed ging en er links en rechts wat spandoekjes voorbijkwamen. Het is een beetje een thema geweest in de historie van Feyenoord, maar toen heeft Robin naar buiten gebracht dat hij dat vervelend vond voor de familie en dat vind ik heel bijzonder van hem. Daarom hebben we zo'n goede band."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties