Te Kloese: "Niemand met een groter hart voor Feyenoord dan hij"

Dennis te Kloese verwerkt zijn emoties
Dennis te Kloese verwerkt zijn emoties Foto: © Pro Shots

Dennis te Kloese stelde met Feyenoord op zondagavond een Champions League-ticket veilig door tweede te worden met de club. Te Kloese kan nu afscheid nemen van Rotterdam en hield zijn afscheid van de Kuip na het duel met AZ al (1-1 red.).

"Het is een moeilijk jaar geweest, de ontlading is heel groot", erkent Te Kloese in gesprek met ESPN. "Door dik en dun hebben we zo goed mogelijk de groep en de technische staf gesteund. Dan zie je uiteindelijk het resultaat. Hopelijk kunnen we daarmee doorbouwen."

"Het is makkelijk om dit te zeggen met dit eindresultaat, maar ik heb altijd geloofd in Van Persie door zijn werkethiek en zijn eerlijkheid", zegt Te Kloese. "Er is niemand met een groter hart voor Feyenoord dan Robin. Daar ligt het echt niet aan en ik ben heel blij dat hij het gered heeft. Ik gun hem het allerbeste voor volgend jaar."

Te Kloese zelf kan zijn tranen amper bedwingen. "Het is toch wel een afscheid met tranen in de ogen", gaat Te Kloese verder. De bedreigingen spelen gene rol in zijn vertrek. "Het is een persoonlijke keuze geweest om weg te gaan. Ik heb me hier altijd veilig gevoeld en op mijn plek gevoeld."

"Ik ben er bijna vijf jaar geweest. Maar ik heb bijna mijn hele leven in Mexico gewoond en dus voelt dit wel een beetje als naar huis gaan", besluit de bestuurder.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties