Te Kloese: "Deze discussie is al 30 jaar aan de gang, maar..."

Dennis te Kloese
Dennis te Kloese Foto: © Pro Shots

Feyenoord-directeur Dennis te Kloese ziet het als een belangrijke missie om club en Stadion Feyenoord eindelijk samen te brengen. In gesprek met Voetbal International benadrukt hij dat de gesprekken daarover lopen, maar dat het een zorgvuldig en complex proces is. 

"Stadion Feyenoord heeft zijn eigen aandeelhouders en raad van commissarissen, zoals wij die als club ook hebben. We praten met het stadion over de eenwording, hoe we dat financieel, bouwtechnisch en belastingtechnisch kunnen gaan doen. Het is niet zomaar een dossier dat je zo even onder de deur naar binnen schuift, je zult 't in stukjes moeten hakken om dit goed te kunnen doen. Maar de onderliggende gedachte, ik denk bij iedereen die Feyenoord een goed hart toedraagt is dat club en stadion één gaan worden. Dan hebben we eindelijk duidelijk waar de verantwoordelijkheden liggen", legt Te Kloese uit.

Volgens de directeur liggen er genoeg uitdagingen, zeker qua onderhoud en aanpassingen. "Daarbij hebben we al een aantal dingen gedaan in het stadion, zoals aan de lounges aan de Olympiazijde en de Shipping Club. Maar als je echt één bent als club, kan dit allemaal veel sneller gaan en heb je veel meer mogelijkheden, omdat je dan één aanspreekpunt hebt voor onder andere gemeente en aandeelhouders."

De discussie over de verhouding tussen club en stadion sleept al decennia, maar Te Kloese ziet dat er nu echt beweging in komt. "Ik weet, deze discussie is al dertig jaar aan de gang, alleen zitten we nu in een periode dat we het écht bespreekbaar maken én dat als we onderhoud moeten doen wat serieus een flinke hap is we dat financieel op een goede manier kunnen uittekenen. Ik vind dat we als club dit moment niet moeten voorbij laten gaan, maar het is nu ook aan het stadion en de aandeelhouders zelf. Ik zou graag de directeur zijn onder wiens leiding Feyenoord één club wordt."

Lees meer:
0 reacties