Sterling zorgt met basisplaats voor medelijden: "Vind het tragisch"

Raheem Sterling
Raheem Sterling Foto: © BSR Agency

De analisten van ESPN hebben met verbazing en medelijden gereageerd op de situatie van Raheem Sterling bij Feyenoord. De Engelsman mocht zondag in de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle weer eens in de basis starten, maar volgens de tafelgasten is zijn periode in Rotterdam vooral uitgelopen op een grote teleurstelling.

Voor Feyenoord stond er in Zwolle weinig meer op het spel. De Rotterdammers waren al verzekerd van de tweede plaats en daarmee directe plaatsing voor de competitiefase van de Champions League. Robin van Persie voerde daarom flink wat wijzigingen door.

Sterling verscheen aan de aftrap. Voor de aanvaller betekende het zijn eerste basisplaats sinds begin april en pas zijn achtste optreden voor Feyenoord. Zijn bijdrage bleef tot dusver beperkt tot één assist.

Bij ESPN werd uitgebreid stilgestaan bij de moeizame periode van de Engelsman. "Dat je Sterling nog een wedstrijd gunt, dat vind ik vrij normaal", zei Karim El Ahmadi in De Eretribune.

Ook Bram van Polen leefde mee met Sterling. "Ik heb nog wel met hem te doen ook. Hij heeft waarschijnlijk van tevoren wel een beeld gehad, dat hij in de Eredivisie wel tot zijn recht zou komen. Dat is natuurlijk in alles onwijs tegengevallen", aldus Van Polen. "Ik weet niet of je hem hier een plezier mee doet. Ik vind het ook wel tragisch, een beetje. Ik vind het wel iets sneus hebben."

Volgens Ronald Waterreus heeft de situatie eveneens een pijnlijke uitstraling. "Hij zal wel een liefhebber zijn, dat hij wil spelen", zei de voormalig doelman van PSV.

De analisten verwachten bovendien niet dat Sterling volgend seizoen nog speler van Feyenoord is. Waterreus schat die kans ‘heel klein’ in, terwijl Van Polen stelliger is: "Die gaat echt niet blijven."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties