Sterling zorgt met basisplaats voor medelijden: "Vind het tragisch"

De analisten van ESPN hebben met verbazing en medelijden gereageerd op de situatie van Raheem Sterling bij Feyenoord. De Engelsman mocht zondag in de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle weer eens in de basis starten, maar volgens de tafelgasten is zijn periode in Rotterdam vooral uitgelopen op een grote teleurstelling.
Voor Feyenoord stond er in Zwolle weinig meer op het spel. De Rotterdammers waren al verzekerd van de tweede plaats en daarmee directe plaatsing voor de competitiefase van de Champions League. Robin van Persie voerde daarom flink wat wijzigingen door.
Sterling verscheen aan de aftrap. Voor de aanvaller betekende het zijn eerste basisplaats sinds begin april en pas zijn achtste optreden voor Feyenoord. Zijn bijdrage bleef tot dusver beperkt tot één assist.
Bij ESPN werd uitgebreid stilgestaan bij de moeizame periode van de Engelsman. "Dat je Sterling nog een wedstrijd gunt, dat vind ik vrij normaal", zei Karim El Ahmadi in De Eretribune.
Ook Bram van Polen leefde mee met Sterling. "Ik heb nog wel met hem te doen ook. Hij heeft waarschijnlijk van tevoren wel een beeld gehad, dat hij in de Eredivisie wel tot zijn recht zou komen. Dat is natuurlijk in alles onwijs tegengevallen", aldus Van Polen. "Ik weet niet of je hem hier een plezier mee doet. Ik vind het ook wel tragisch, een beetje. Ik vind het wel iets sneus hebben."
Volgens Ronald Waterreus heeft de situatie eveneens een pijnlijke uitstraling. "Hij zal wel een liefhebber zijn, dat hij wil spelen", zei de voormalig doelman van PSV.
De analisten verwachten bovendien niet dat Sterling volgend seizoen nog speler van Feyenoord is. Waterreus schat die kans ‘heel klein’ in, terwijl Van Polen stelliger is: "Die gaat echt niet blijven."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









