Sterling gearresteerd na crash met auto: verdenking drugsgebruik

Raheem Sterling
Raheem Sterling Foto: © BSR Agency

Raheem Sterling is donderdag in Engeland aangehouden op verdenking van rijden onder invloed van drugs. De 31-jarige aanvaller, die het afgelopen halfjaar onder contract stond bij Feyenoord, was betrokken bij een eenzijdig verkeersongeval met zijn Lamborghini. Dat melden diverse Engelse media, waaronder The Sun.

Het incident vond plaats op de M3 in het Engelse Hampshire. Volgens de politie reed de auto rond 09.00 uur tegen een vangrail. Bij het ongeval vielen geen gewonden. De bestuurder, die volgens The Sun Raheem Sterling was, werd ter plaatse gearresteerd. Inmiddels is hij op borgtocht vrijgelaten terwijl het onderzoek loopt.

De voormalig Engels international wordt verdacht van het besturen van een voertuig onder invloed van drugs, gevaarlijk rijgedrag, het bezit van een klasse C-drug, zoals lachgas of GHB, en het weigeren van een ademtest.

Sterling zorgde afgelopen winter voor een verrassing door zich aan te sluiten bij Feyenoord. De verwachtingen rond de 82-voudig international waren hoog, maar zijn periode in Rotterdam verliep teleurstellend. In acht Eredivisie-wedstrijden wist hij slechts één assist te leveren en in de slotfase van het seizoen verloor hij zijn basisplaats.

Feyenoord besloot daarop zijn aflopende contract, dat eind juni afloopt, niet te verlengen. De buitenspeler kende eerder succesvolle jaren bij Liverpool en Manchester City en kwam daarnaast uit voor Chelsea en Arsenal. Waar Sterling zijn loopbaan vervolgt, is vooralsnog onbekend.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties