Rigaux vaag over toekomst Van Persie: "Moet je doorheen kijken"

Dévy Rigaux
Dévy Rigaux Foto: © BSR Agency

Dévy Rigaux heeft ontzettend veel zin in zijn nieuwe periode bij Feyenoord, zo geeft hij aan in een podcast van Play Sports. Ook komt hij te spreken over zijn vertrek met Club Brugge én zijn plannen met Robin van Persie. 

"Feyenoord heeft drie van de vier seizoenen Champions League gespeeld, met aankomend seizoen erbij", vertelt Rigaux tegenover Play Sports. "Ze hebben een finale van de Conference League gespeeld, het is ook niet dat ze het sportief niet naar behoren hebben gedaan. Ik zie het wel als een uitdaging om bij Feyenoord opnieuw prijzen te pakken, goed sportief beleid uit te rollen en om daar iets neer te zetten."

Of dat succes met Robin van Persie als trainer plaats gaat vinden, kan hij nog niet zeggen. "Ik heb nog niet gesproken met Robin van Persie, dat is heel bewust geweest. Ik heb tegen Feyenoord gezegd: tot mijn allerlaatste dag zal mijn focus bij Club Brugge liggen. Mocht het ooit in de toekomst andersom liggen dan zou dat niet anders zijn. Ik was tot en met maandag met Ivan Leko in contact. Met Robin zal het in persoon zijn eind deze week."

In de podcast stelt men dat hij met Van Persie gaat samenwerken met een man met een statuur van wereldniveau. "Dat is waar, maar aan de andere kant: hij is een fenomenale voetballer geweest en het is een goede trainer. Straks gaat het erom om een goede relatie te hebben om succesvol te zijn. Of het nu Robin van Persie is of iemand anders. Je moet daar wel doorheen kunnen kijken."

Rigaux zegt dat het blijven of gaan van Van Persie niet besproken is bij zijn aanstelling. "Nee, dat was wel heel duidelijk. We gaan er straks rustig de tijd voor nemen, ik kijk ernaar uit om hem beter te leren kennen. Hij heeft een fantastische carrière gehad, maar ik kijk er heel erg naar uit hoe we samen Feyenoord kunnen laten presteren."

Lees meer:
0 reacties