Rigaux baalde van Feyenoord-nieuws: "Vond dat oprecht niet leuk"

Dévy Rigaux
Dévy Rigaux Foto: © BSR Agency

Dévy Rigaux heeft zich uitgebreid voorbereid op zijn nieuwe functie als technisch directeur van Feyenoord. De 38-jarige Belg begon maandag officieel aan zijn werkzaamheden in De Kuip en zocht vooraf contact met verschillende mensen uit zijn netwerk om een beter beeld te krijgen van de club en zijn toekomstige collega’s.

Een van de personen over wie Rigaux informatie inwon, was de nieuwe algemeen directeur Robert Eenhoorn. "Over de nieuwe algemeen directeur Robert Eenhoorn heb ik onder andere Jordy Clasie en Maarten Martens lang gehoord", vertelt Rigaux aan Het Nieuwsblad. Zowel Clasie als Martens werkte in het verleden samen met Eenhoorn bij AZ.

Rigaux voelt zich goed voorbereid op zijn nieuwe uitdaging in Rotterdam. "Ik ben goed voorbereid. Het is cool dat Feyenoord het aandurft om een 38-jarige Belg aan te stellen."

De voormalig bestuurder van Club Brugge ziet veel overeenkomsten tussen zijn oude en nieuwe werkgever. "Feyenoord is voor mij vergelijkbaar met Club Brugge. Het is ook daar én winnen én talenten doorverkopen."

Dat Feyenoord hem veel verantwoordelijkheid gaf en een contract voor drie seizoenen aanbood, speelde een belangrijke rol in zijn beslissing. "Qua aanhang is Feyenoord trouwens nog groter dan Club Brugge en ook familiaal klopt het."

Rigaux geeft toe dat hij zelf snel overtuigd was van de stap, al moest zijn gezin iets langer wennen aan het idee. "Maar ze voelde snel dat ik deze stap wilde zetten. Het wordt wel aanpassen."

De Belg beseft dat de combinatie van zijn nieuwe functie en privéleven uitdagingen met zich mee zal brengen. "Maar als ik iets doe, ga ik all-in. In Rotterdam kunnen ze er gerust in zijn: ik zal er mijn ziel in leggen."

Opvallend genoeg kwam het nieuws over de interesse van Feyenoord eerder naar buiten dan gepland. "Ik vond dat oprecht niet leuk. Zelfs mijn vrouw wist toen nog van niets", vertelt Rigaux. "Ik meen het. Ze heeft het moeten lezen in de krant."

Volgens de nieuwe technisch directeur lag zijn focus destijds volledig bij de titelstrijd van Club Brugge. "Ik vond het jammer dat dat anders leek en dat het plots over mij ging in plaats van over die tweede ster. Mijn focus lag echt eerst bij de titelstrijd." Pas recent sprak hij voor het eerst uitgebreid met Feyenoord-trainer Robin van Persie. "Ik zat daarom ook pas deze week samen met Robin van Persie."

Lees meer:
0 reacties