René van der Gijp: "Dan kan Van Persie gewoon thuis blijven"

René van der Gijp
René van der Gijp Foto: © BSR Agency

Volgens René van der Gijp zou Feyenoord Dick Advocaat om advies moeten vragen over de toekomst van Robin van Persie, zo stelt de oud-voetballer in de podcast KieftJansenEgmondGijp.

Advocaat werd in maart adviseur bij Feyenoord, maar keerde terug als bondscoach van Curaçao. Hij plaatste zich voor het WK, stopte kort vanwege de gezondheid van zijn dochter, maar gaat nu alsnog mee naar het eindtoernooi.

Van der Gijp vindt dat Feyenoord alsnog met Advocaat moet overleggen over de toekomst van trainer Van Persie. "Eén ding weet Advocaat wel na anderhalve maand en dat is of Van Persie er wel of niks van kan, of dat er überhaupt progressie in kan zitten", vertelt de oud-voetballer. "Dat Dick bij wijze van spreken al huilt als hij de radio aan zet, dat betekent niet dat hij niet weet waar het over gaat."

"Je kan je staf wel versterken met jongens die dingen kunnen die Van Persie niet zo erg beheerst. Dat ventje dat nu weer overkomt van Zeist, die Bakkati (Said, red.), dat schijnt een goede veldtrainer te zijn. Als je er nog eentje hebt die tactisch goed is, dan kan Van Persie gewoon thuis blijven", aldus Van der Gijp.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties