Read over strijd om plek twee: "Dat zien we allemaal wel denk ik"

Givairo Read
Givairo Read Foto: © BSR Agency

Givairo Read ziet dat Feyenoord in de slotfase van het seizoen duidelijk stappen heeft gezet. De jonge verdediger moest zelf langere tijd vanaf de zijlijn toekijken, maar constateert dat de Rotterdammers de laatste weken met meer overtuiging strijden om de tweede plaats in de Eredivisie.

"Het ging niet makkelijk dit seizoen. We hebben niet goed gespeeld en hadden het moeilijk", vertelt Read in gesprek met Rijnmond. Toch ziet hij een duidelijke verandering binnen de ploeg van Robin van Persie. "Maar ik denk dat we als team nu de laatste paar weken meer strijden, meer geven voor de tweede plek dan eerst. Dat zien we allemaal wel denk ik. Je ziet ook dat het goed uitpakt voor ons."

Read is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde in De Kuip en staat nadrukkelijk in de belangstelling van buitenlandse topclubs. Of hij volgend seizoen nog in het shirt van Feyenoord actief is, valt dan ook nog te bezien. Zelf richt hij zich voorlopig volledig op de prestaties van de ploeg.

De rechtsback weet hoe lastig het is om door blessures aan de kant te staan, iets waar Feyenoord dit seizoen veelvuldig mee te maken kreeg. "Ja, natuurlijk hebben we heel veel blessures gehad. Maar waar dat aan ligt, geen idee. Het is natuurlijk niet lekker voor een team als er steeds iemand uitvalt en je met iemand anders speelt. Ik probeer dan wel te praten en een beetje uit te leggen wat je ziet vanaf de tribune. Meer kunnen we als geblesseerde spelers ook niet doen. Natuurlijk vinden we dat vervelend, want je kan het team niet echt helpen."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties