Read over strijd om plek twee: "Dat zien we allemaal wel denk ik"

Givairo Read ziet dat Feyenoord in de slotfase van het seizoen duidelijk stappen heeft gezet. De jonge verdediger moest zelf langere tijd vanaf de zijlijn toekijken, maar constateert dat de Rotterdammers de laatste weken met meer overtuiging strijden om de tweede plaats in de Eredivisie.
"Het ging niet makkelijk dit seizoen. We hebben niet goed gespeeld en hadden het moeilijk", vertelt Read in gesprek met Rijnmond. Toch ziet hij een duidelijke verandering binnen de ploeg van Robin van Persie. "Maar ik denk dat we als team nu de laatste paar weken meer strijden, meer geven voor de tweede plek dan eerst. Dat zien we allemaal wel denk ik. Je ziet ook dat het goed uitpakt voor ons."
Read is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde in De Kuip en staat nadrukkelijk in de belangstelling van buitenlandse topclubs. Of hij volgend seizoen nog in het shirt van Feyenoord actief is, valt dan ook nog te bezien. Zelf richt hij zich voorlopig volledig op de prestaties van de ploeg.
De rechtsback weet hoe lastig het is om door blessures aan de kant te staan, iets waar Feyenoord dit seizoen veelvuldig mee te maken kreeg. "Ja, natuurlijk hebben we heel veel blessures gehad. Maar waar dat aan ligt, geen idee. Het is natuurlijk niet lekker voor een team als er steeds iemand uitvalt en je met iemand anders speelt. Ik probeer dan wel te praten en een beetje uit te leggen wat je ziet vanaf de tribune. Meer kunnen we als geblesseerde spelers ook niet doen. Natuurlijk vinden we dat vervelend, want je kan het team niet echt helpen."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

'Ajax én Feyenoord grijpen mis: spits tekent bij FC Groningen'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









