Ramiz Zerrouki: "Ik heb me nooit thuis gevoeld bij Feyenoord"

Ramiz Zerrouki lijkt zich op te maken voor een definitief vertrek bij Feyenoord. De middenvelder, die het afgelopen seizoen op huurbasis voor FC Twente speelde, gaf bij ESPN openheid van zaken over zijn toekomst en schetst een situatie waarin een terugkeer in Rotterdam niet voor de hand ligt.
"Contractueel moet ik terug, ik heb nog een jaar contract bij Feyenoord. Dat is nu de situatie", zegt Zerrouki. "Ik denk dat algemeen bekend is dat iedereen weet wat de situatie is. Het seizoen is nu klaar, het is goed om te evalueren en ook met Feyenoord. We zullen zien wat eruit komt."
Toch is de middenvelder duidelijk over zijn gevoel bij een mogelijke terugkeer. "Het is duidelijk dat ik daar niet verder ga, denk ik. De situatie is niet heel top voor mij, daar kan ik heel eerlijk over zijn. Bij Twente heb ik mijn plezier teruggevonden, ik haal mijn niveau weer en elke week kijk ik uit naar de wedstrijden."
Volgens Zerrouki draait het daarbij niet uitsluitend om sportieve of persoonlijke verhoudingen, maar om een breder gevoel. "Hier heb ik gewerkt met geweldige mensen. Het zal moeilijk zijn voor mij om terug te gaan naar een situatie die misschien weer de andere kant op valt. Ik denk dat dit het beste bij mij past: elke week met plezier voetballen. Of het nu bij Twente is of ergens anders, moet gaan blijken."
De middenvelder benadrukt dat eerdere spanningen met Robin van Persie niet de hoofdreden vormen voor zijn twijfel. "Soms gebeuren dingen in het voetbal. Je kan natuurlijk altijd dingen uitspreken en er is ook tijd overheen gegaan. Het is ook niet dat we vechtend uit elkaar zijn gegaan, dat is niet de situatie. Soms had je een meningsverschil en dat moet kunnen. Alleen dit is niet de hoofdreden, het gaat om het algehele plaatje."
Tot slot geeft Zerrouki aan dat hij zich bij Feyenoord nooit echt volledig op zijn plek heeft gevoeld. "Ik heb me nooit thuis gevoeld bij Feyenoord en op mijn gemak gevoeld. Dat is voor mij als persoon wel belangrijk."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"










