Pusic: "Dit had ik niet kunnen voorzien toen ik aan deze klus begon"

Marino Pusic vertrok in de loop van het seizoen bij Feyenoord om aan de slag te gaan bij Shakhtar Donetsk. De trainer kroonde zich tot kampioen en won de beker, maar de oorlog zorgde ook voor veel moeilijke momenten in zijn eerste maanden in Oekraïne.
"Dit had ik niet kunnen voorzien toen ik in oktober aan deze klus begon", vertelt de trainer in gesprek met De Telegraaf. "Op dat moment was Dinamo Kiev de koploper, maar mijn eerste wedstrijd in de competitie was de topper tegen Kiev en die hebben we gewonnen waardoor we de koppositie hebben overgenomen. Veel sneller dan ik had verwacht heb ik de manier van spelen erin gekregen en is mijn aanpak aangeslagen."
In Oekraïne is oorlog, waardoor het kampioenschap niet heel uitbundig gevierd kon worden. "Hier kun je geen rondrit hebben of een huldiging op een groot plein, want in verband met de oorlog is het te gevaarlijk om in grote groepen samen te komen. Dat is verboden. Bij de wedstrijden zijn ook maar maximaal 2000 supporters aanwezig", aldus Pusic, die het niet makkelijk vond om in een oorlogsgebied werkzaam te zijn.
"Dit is een seizoen dat heel veel van me heeft gevraagd", stelt hij. "Je wordt de hele tijd met de oorlog geconfronteerd. In periodes dat de raketaanvallen en bombardementen heviger zijn, moet ik ook de spelers mentaal bijstaan en zorgen dat ze de focus op het voetbal houden. De oorlog is hier voortdurend aanwezig. Elke wedstrijd begint met een minuut stilte en de aftrap wordt gedaan door een oorlogsveteraan of een oorlogsinvalide."
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Jorrit Hendrix terug bij oude club: "Ben blij om terug te zijn"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

John de Wolf deelt verdrietig nieuws: "Voor altijd in mijn hart"

Nederlands elftal start WK: BetMGM pakt uit met hele hoge odds

Van der Gijp doet onthulling over Advocaat: "Is een vriend kwijt"

Feyenoord-toernooi loopt uit de hand: slachtoffer knock-out geslagen

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Ten Voorde: "Ajax en Feyenoord kunnen hem al niet meer betalen"

'Feyenoord-target weer in beeld na afketsen deal met AC Milan'

Koeman jr. over oud-Feyenoorder: "Daar zit hij niet op te wachten"

Boskamp over Feyenoord: "We gaan die Champions League winnen"
Feyenoorder genoemd voor FC Twente: "Dat is wel heel veel geld"

Nicky Rueck tekent bij Feyenoord: "Het is een bijzonder moment"

'Miljoeneninvestering in De Kuip': "Supporters gaan het snel merken"

Feyenoord onder vuur: "Dat was net Goede Tijden, Slechte Tijden"

Bischop: "Eerder wilde Feyenoord natuurlijk ook Kuijt als trainer"

'Feyenoord doet Spanjaard voorstel; spits wil naar Rotterdam'

Marino Pusic uit het niets ontslagen: "Volkomen onbegrijpelijk"

'Feyenoord rekent op snel akkoord met Belgische middenvelder'

Johan Derksen begripvol: "Vind het heel verstandig van Feyenoord"

VIDEO | Oud-Feyenoorder Larin bezorgt Canada een punt op het WK

Koeman junior doet open sollicitatie: "Een 'tweede keeper-rol'"

Driessen over Feyenoord-teksten Van der Vaart: "Makkelijk scoren"

'Hadj Moussa kan naar Duitse topclub; Feyenoord wil 30 miljoen'

René van der Gijp ziet dat WK totaal niet leeft: "Hoe dat komt?"

'Absolute Europese topclub denkt aan oud-Feyenoorder Summerville'

'Oliver Glasner hakt de knoop door over Feyenoord-aanbieding'

'Feyenoord nooit concreet voor Mexicaans toptalent na vraagprijs'

'Oud-spits van Feyenoord staat voor een terugkeer in Nederland'

Feyenoord verbindt groot merk aan zich als commercieel partner

Bischop: "Eerder wilde Feyenoord natuurlijk ook Kuijt als trainer"

Eljero Elia had te maken met racisme: "Is me altijd bijgebleven"

Medelijden met Van Persie: "Hij kreeg een bijl in zijn nek"

Van der Vaart tipt Feyenoorder als WK-sensatie: "Een juweeltje!"

Bischop zet streep door Feyenoord-kandidaten: "Niet realistisch"

Bischop uit kritiek: "Ze hebben het kunstmatig in leven gehouden"








