Perez over vertrekkende Dennis te Kloese: "Dat is van de zotte"

Kenneth Perez
Kenneth Perez Foto: © MTB-Photo

Kenneth Perez vindt dat Dennis te Kloese met opgeheven hoofd kan vertrekken bij Feyenoord, maar tegelijkertijd is de ESPN-analist kritisch op de manier waarop de directeur de afgelopen jaren zijn functies combineerde.

Te Kloese nam zondag zichtbaar geëmotioneerd afscheid van De Kuip. De bestuurder lag dit seizoen regelmatig onder vuur vanwege zijn rol als zowel algemeen als technisch directeur. Volgens Perez is die constructie simpelweg niet meer van deze tijd. "Als je denkt dat die twee petten in deze tijd nog kan… Dat is van de zotte eerlijk gezegd", stelde hij bij Dit Was Het Weekend.

Vooral het transferbeleid krijgt stevige kritiek van de Deense analist. Perez vindt dat Feyenoord veel geld verkeerd heeft besteed. "Ze hebben geld over de balk gegooid. Hij heeft spelers gekocht die de trainer eigenlijk niet goed vindt en daar hebben ze ook nog heel veel geld voor betaald. Dat is natuurlijk een krankzinnige manier van zaken doen."

Daarbij noemt Perez ook concrete voorbeelden van dure aankopen die volgens hem niet goed hebben uitgepakt. "Je koopt Borges, maar de trainer vindt het helemaal niks. Elf miljoen weg. Met Casper Tengstedt hetzelfde."

Lees meer:
0 reacties