Oud-Feyenoord-speler: "Feyenoord heeft natuurlijk iets magisch"

Jordy Wehrmann in zijn tijd bij Feyenoord
Jordy Wehrmann in zijn tijd bij Feyenoord Foto: © Orange Pictures

Jordy Wehrmann, een 25-jarige middenvelder uit Den Haag, heeft zijn geluk gevonden in Indonesië. Na jarenlang bij Feyenoord te hebben gespeeld, keerde hij Nederland de rug toe en maakte hij de overstap naar het verre Azië. In een gesprek met Voetbalzone deelt Wehrmann zijn bijzondere herinneringen aan zijn tijd in Rotterdam.

"Als kind had ik voor twee clubs veel bewondering: Feyenoord en ADO", vertelt Wehrmann vanaf Bali. "Als Hagenees kwam ik met mijn vader regelmatig in het Zuiderpark, maar Feyenoord heeft natuurlijk iets magisch." Zijn jeugd doorbracht hij op Varkenoord, de kweekvijver van Feyenoord, waar hij vijftien jaar lang deel uitmaakte van de club. Met veel trots blikt hij terug op zijn negen officiële duels voor de Rotterdamse topclub.

Wehrmann heeft bijzondere herinneringen aan zijn tijd in De Kuip, zelfs tijdens de coronaperiode toen de stadions leeg waren. "Het gevoel om voor Feyenoord te spelen is onbeschrijflijk", zegt hij. Hij noemt zijn ervaring met Robin van Persie als zeer leerzaam: "Het is fantastisch om met zo’n icoon op het veld te staan", aldus Wehrmann.

Wehrmann heeft nog steeds contact met een aantal oud-teamgenoten: "Ik spreek regelmatig met Tyrell Malacia en Dylan Vente. Dat zijn jongens waarmee ik vanaf jonge leeftijd gevoetbald heb. We hebben alle jeugdteams bij Feyenoord en het Nederlands elftal gezamenlijk doorlopen en vinden nu onze eigen plek in de voetballerij. Die foto waarop we met zijn drieën op het veld staan na een Eredivisie-duel met Feyenoord heeft voor mij heel veel waarde."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties