Oud-Feyenoorder steekt loftrompet over Van Persie: "Supertof"

Robin van Persie
Robin van Persie Foto: © BSR Agency

Wouter Burger blikt met een goed gevoel terug op zijn samenwerking met Robin van Persie. De middenvelder speelde een seizoen samen bij Feyenoord met de huidige hoofdtrainer van de Rotterdammers. 

Van Persie keerde in de herfst van zijn profcarrière terug bij Feyenoord en was een groot voorbeeld voor de spelers. "Het was een heel grote leerschool. Niet alleen door Van Persie; ook door andere jongens", vertelt Burger aan VoetbalPrimeur. "Ik heb van die trainingen toen veel opgepikt en alles weer in m'n rugzak gestopt."

De voormalig topspits keek zelfs regelmatig samen met Burger naar beelden. "Dat waren destijds ook mijn grootste aandachtspunten. Het was natuurlijk supertof dat hij mij op zeventien- of achttienjarige leeftijd daarmee hielp", blikt de middenvelder van Hoffenheim terug. 

Burger is Van Persie daar zeer dankbaar voor. "Ik vond het superfijn om samen te werken met hem. Robin was iemand die je graag wilde helpen en hij gaf je het gevoel dat dat ook echt vanuit hemzelf kwam", aldus de oud-Feyenoorder. "Het was niet zo dat je naar hem toe hoefde te gaan en moest vragen: Robin, zou je me alsjeblieft kunnen helpen? Nee, het was echt van: Ja, dat vind ik leuk en wil ik graag doen. Dat vond ik enorm fijn."

Lees meer:
0 reacties