Oud-Feyenoorder mee naar WK: "Hij heeft het heel goed gedaan"

Mats Wieffer
Mats Wieffer Foto: © BSR Agency

Mats Wieffer gaat met Oranje mee naar het WK. Wieffer was bij Brighton, Hove & Albion een vaste kracht ondanks blessures. Ronald Koeman ziet het in de oud-speler van FC Twente en Feyenoord wel zitten. 

Jaap Stam begrijpt dat maar al te goed. Hij is dan ook positief over de speler, die tegenwoordig als rechtsback speelt en niet meer als verdedigend middenvelder. Wieffer gaat voor het eerst naar een eindtoernooi. "Hij heeft het heel goed gedaan dit jaar bij Brighton, vooral als rechtsback", meent Stam bij ESPN

In totaal speelde hij 28 duels voor de club dit jaar. Twee keer vond hij net en drie keer was hij aangever. "Hij is heel stabiel, heeft een goede passing en goed overzicht. Het is belangrijk dat er spelers zijn die constant zijn en simpel kunnen voetballen."

Lees meer:
0 reacties