Michiel Kramer: "Wilde het nog wel een keer in De Kuip proberen"

Michiel Kramer met een knotje
Michiel Kramer met een knotje Foto: © Pro Shots

Michiel Kramer (37) is gestopt als profvoetballer. Daarmee komt er een einde aan een loopbaan die hem langs NAC Breda, FC Volendam, ADO Den Haag, Feyenoord, FC Utrecht, Sparta Rotterdam, Maccabi Haifa en RKC Waalwijk voerde.

Over zijn besluit om te stoppen is hij duidelijk. "Dat had ik vrij snel besloten dit seizoen", bekent hij. "Ik had natuurlijk wel een voorgevoel dat ik weinig aan bod zou komen, ik wilde kijken hoe het zou gaan dit jaar. Bij promotie wilde ik het misschien nog wel proberen, nog een keer in De Kuip. Iedereen kent mijn liefde voor Feyenoord. Dat wilde ik nog overwegen. En dan na die wedstrijd stoppen, haha", stelt hij tegenover Voetbal International.

Kramer merkte gaandeweg dat het genoeg was geweest. "Ik wist zelf dat het genoeg was. Omdat veel dingen me tegen gingen staan. Sportmaaltijden, hotels, trainingskampen, ik heb alles al meegemaakt. Iedere trainingsvorm, ieder stadion, iedere tegenstander. Iedere keer weer hetzelfde riedeltje. Als ik gespeeld had, had het anders kunnen zijn, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik hoefde al geen loopjes meer te doen na de wedstrijd. Als je vanaf minuut één niet speelt, ben je niet betrokken bij de wedstrijdvoorbereiding. Dan bleef ik lekker zitten. Al die dingen gingen me tegenstaan."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties