Merchandise-inkomsten gaan door het dak bij Feyenoord na succesjaar

Shirt Feyenoord
Shirt Feyenoord Foto: © Pro Shots

Ruud van der Knaap is sinds afgelopen zomer de nieuwe commercieel directeur van Feyenoord. Met zijn ervaring vanuit sportmarketingbureau Triple Double heeft hij bij Feyenoord een goed resultaat op het gebied van merchandise weten neer te zetten. De cijfers zijn uitstekend, zo laat hij weten tegenover het magazine Perspectief.

Van der Knaap: "Met Castore hebben we twee jaar geleden een 6-jarige overeenkomst gesloten. Dat is een van de beste contracten die de club ooit heeft getekend. We hebben allemaal gezien en gemerkt dat we in het begin van dit seizoen een beetje slachtoffer zijn geworden van ons eigen succes in deze samenwerking. De verkopen liepen zo goed en gecombineerd met een paar logistieke uitdagingen zorgde dat voor het probleem om de voorraad op peil te houden. Inmiddels zien we een half jaar later dat die problemen nagenoeg zijn opgelost. Er zijn nauwelijks meer klachten over de logistieke keten of over de service van Castore.

De commercieel directeur heeft dan ook goed nieuws te melden. "We zijn hard op weg naar het beste merchandisingjaar ooit in de historie van Feyenoord. De samenwerking met Castore is uitstekend en we zien dat ze flink doorgroeien in Nederland en de rest van Europa, mede dankzij de samenwerking met onze club."

Lees meer:
0 reacties