Maaskant over Feyenoord: "Die beslissingen zijn al lang genomen"

Robert Maaskant
Robert Maaskant Foto: © BSR Agency

Feyenoord is nog druk op zoek naar een nieuwe technisch directeur. Toch weet de stadionclub wel al welke spelers er gehaald gaan worden. Dat beweert Robert Maaskant althans.

"Er zijn een hoop mensen vertrokken, maar Te Kloese is er gewoon nog. We doen net alsof de laatste wedstrijd wordt gespeeld en een voetbalclub dan pas gaat nadenken over wie er vertrekken en wie niet. Die beslissingen zijn al lang genomen in de loop van het seizoen", legt de oud-voetbalcoach uit bij RTV Rijnmond.

"Je hebt wekelijks vergaderingen met de hele technische staf en dan bespreek je de spelers die interessant zijn. Daar wordt al een halfjaar of een jaar op geanticipeerd. Als er besprekingen zijn geweest over jongens die ze heel graag van tevoren willen hebben, dan zou het best kunnen zijn dat ze wachten op een directeur die zijn jawoord geeft. Dat zou Te Kloese echter ook kunnen doen", vervolgt Maaskant.

Ook denkt Maaskant dat het aanvallende voetbal terug zal keren in De Kuip zodra de selectie daar geschikt voor is. "De selectie moet wel kloppen. Het is wel de kracht van een trainer hoe snel je herkent dat sommige dingen niet kunnen. Dan komt altijd die wedstrijd van Heerenveen tegen AZ terug. De invloed van Advocaat is heel duidelijk geweest dat er resultaat gehaald moet worden."

Over de komst van Dick Advocaat is Maaskant ook zeer te spreken. "Het is echt een ervaringsvak, dus het is heel goed als er mensen betrokken zijn. Ik ben geen fan van adviseurs zonder verantwoordelijkheid. Het maakt dan niet uit of het een topclub is of niet. Als de trainer zijn voordeel eruit kan halen, waarom niet?"

Lees meer:
0 reacties