Lukkien lyrisch over Feyenoorder: "Minimaal de subtop van Europa"

Dick Lukkien gelooft dat Luciano Valente het ver kan schoppen. De voormalig FC Groninger maakte in zijn eerste seizoen bij Feyenoord gelijk een goede indruk. 

Valente was onder Lukkien de absolute sterkhouder van FC Groningen. "Hij bruist van de energie, het is echt een geweldige gast om mee te werken", vertelt de oefenmeester in De Maaskantine van Sportnieuws.nl. "Hij wil altijd beter worden en is af en toe dan heel chagrijnig als het niet loopt. Daar houd ik ook wel weer van. Als je dan ziet wat voor stappen hij heeft gezet…"

De middenvelder had weinig aanpassingstijd nodig na zijn transfer naar Feyenoord vorige zomer. "Voor de winter was hij echt geweldig. Hij nam Feyenoord bij de hand, vond ik", oordeelt Lukkien. "Na de winter had hij het wat moeilijker, maar dit wordt gewoon een hele goede speler."

Lukkien gelooft niet dat Feyenoord het eindstation van Valente is. "Ik denk minimaal de subtop van Europa", voorspelt de hoofdtrainer van FC Groningen, die Valente ook had meegenomen naar het WK. "Ik zou hem zeker meenemen. Omdat ik vind dat hij iets kan brengen met zijn passing en creativiteit. Ik zou hem altijd meenemen, maar ja; ik ben niet helemaal objectief."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties