Luciano Valente meldt zich ook bij Oranje: "Spreken en beoordelen"

Luciano Valente bij Jong Oranje
Luciano Valente bij Jong Oranje Foto: © Pro Shots

Luciano Valente heeft zich maandag vanuit zijn vakantieadres gemeld in Zeist voor extra trainingsdagen met het Nederlands elftal. De middenvelder van Feyenoord maakt deel uit van een selecte groep spelers die van bondscoach Ronald Koeman de kans krijgt zich richting het WK alsnog te bewijzen. Woensdag presenteert Koeman zijn definitieve WK-selectie.

Volgens de NOS traint Oranje momenteel achter gesloten deuren in de bossen van Zeist. Alleen spelers uit de voorlopige selectie die hun clubseizoen inmiddels hebben afgerond, zijn uitgenodigd voor deze extra trainingsdagen. Naast Valente behoren ook Kees Smit en Guus Til tot die groep.

Voor Valente vormen de trainingen een nieuwe mogelijkheid om zich te onderscheiden bij Oranje. De middenvelder zat eerder al bij de nationale selectie en krijgt nu opnieuw de kans om indruk te maken in aanloop naar het WK. De KNVB houdt de sessies op maandag, dinsdag en woensdag bewust kleinschalig.

Koeman lichtte eerder toe waarom de definitieve selectie later bekend wordt gemaakt dan aanvankelijk de bedoeling was. “Bovendien geeft het ons nog de mogelijkheid om tijdens de trainingsdagen meerdere spelers die in aanmerking komen voor de uiteindelijke selectie zelf in Zeist te zien, te spreken en te beoordelen.”

Lees meer:
0 reacties