Leon ten Voorde: "Iedereen bij Feyenoord mag zich dit aanrekenen"

Aangeschoven bij Voetbalpraat gingen Willem Vissers, Kenneth Perez en Leon ten Voorde met elkaar in gesprek over het spel van Feyenoord tegen FC Utrecht. Ook de strijd om de tweede plek kwam nog even ter sprake.
Vissers steekt van wal. "Priske heeft heeft gezegd, ook in de winterstop, we gaan nu meer punten halen. We gaan steeds beter voetballen. En het voetbal was niet zo slecht. Als hij na FC Utrecht had gezegd dat ze slecht hadden gevoetbald, dan was het een beetje potsierlijk geweest." Perez reageert: "Ik vind het een beetje verrassend dat jullie Feyenoord zo goed vonden voetballen. Als je zoveel balverlies hebt op het middenveld, zoals Stengs en Zerrouki. Dat is je middenrif die het aanvalsspel gaat opzetten. Nou, daar hadden ze zoveel balverlies."
Vissers gaat nog even door. "Ik ben het wel met je eens. Het is toch gewoon nummer drie tegen nummer vier, waarbij FC Utrecht nummer drie is. Dan is Feyenoord toch veel dominanter. Ze hebben toch gewoon kansen gehad." Perez reageert nog een keer. Perez: "Vond je het een overvloed aan kansen? Die vrije trap bijvoorbeeld. Dat was een goede vrije trap op de paal. Jens Toornstra had best wel goede kansen toen Zerrouki de bal verloor. Ik vind dat als je goed voetbalt, dan heb je niet zoveel balverlies als Feyenoord had gisteren in het middenrif."
Leon ten Voorde doet ook een duit in het zakje. "Voor de Nederlandse competitie moet je gewoon wedijveren met Ajax om die tweede plek. Als je kijkt naar het spel van Ajax, hoe die punten bij elkaar harken dan mag Feyenoord zich dit wel aanrekenen dat dit gat eigenlijk al zo groot is dat je denkt van die tweede plaats komen ze al niet meer bij. Dat gevoel heb je nu al. Maar goed, 18 wedstrijden gespeeld. Dus het kan nog. Maar dit mag de ploeg en ook de technische staf... Iedereen bij Feyenoord mag zich dit wel aanrekenen. Want dit had niet mogen gebeuren. Zij moeten wel gewoon dichter bij Ajax staan in de strijd om die tweede plaats."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Bischop uit kritiek: "Ze hebben het kunstmatig in leven gehouden"

Jaap Stam blikt terug op Feyenoord-tijd: "Dat hij toen nog niet"

Ayase Ueda spoedig wereldkampioen? "Spelen een belangrijke rol"

Van Persie krijgt steun: "Had hem nog een jaar de kans gegeven"

Dennis te Kloese eerlijk: "Dan trek ik mijn Feyenoord-setje aan"

Eerste speelronde bekend: Feyenoord begint met speciaal duel

Jordan Bos naar Premier League? "Het zou me niet verbazen..."

Borst: "Beter dan Malen, Depay, Weghorst en Brobbey bij elkaar"

Forse kritiek op plannen rondom De Kuip: "Dit is capitulatie"

'12 mogelijke opties voor Feyenoord als nieuwe hoofdtrainer'

Feyenoord verlengt contract met tweetal: "Gelukkig tijd gekregen"

'Mogelijk duo als hoofdtrainer bij Feyenoord': "Zien het voor zich"

Maaskant eens met ontslag Van Persie: "Niets van terechtgekomen"

'Zerrouki kan zakken vullen bij club in Verenigde Arabische Emiraten'

Theo Janssen haalt uit hard uit naar Feyenoord: "Dat kán niet"

Van der Gijp oppert nieuwe trainer Feyenoord: "Rigaux kent hem!"

'Oliver Glasner laat Feyenoord links liggen en kiest andere club'

'Robin van Persie weigert van zich te laten horen na ontslag'

'Feyenoord richt pijlen op 24-jarige spits die indruk maakte'

Wissels van Nederland ondanks goal van Wieffer pijnlijk onderuit

'Geertruida stond open voor Feyenoord-terugkeer': "Geen optie meer"

'Anis Hadj Moussa op het wensenlijstje van Duitse grootmacht'

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

'Van Bronckhorst-terugkeer bij Feyenoord lijkt van de baan'

'Feyenoord zet ook beschikbare Belgische stunttrainer op lijstje'

Geertruida krijgt geweldig nieuws: oud-Feyenoorder alsnog naar WK

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

Van der Gijp kraakt Feyenoord: "Ik vind het gewoon niet leuk"

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

'Dirk Kuijt begeerd door Fenerbahçe voor opmerkelijke functie'

Bischop uit kritiek: "Ze hebben het kunstmatig in leven gehouden"

Van Persie krijgt steun: "Had hem nog een jaar de kans gegeven"

Oud-Feyenoorders schitteren in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"









