Larin is Feyenoorder: "Sinds ik de video's van supporters heb gezien"

Cyle Larin
Cyle Larin Foto: © Pro Shots

Feyenoord presenteerde dinsdag, op Deadline Day, Cyle Larin als nieuwe spits. De Canadese international kijkt nu al uit naar zijn eerste wedstrijd in De Kuip, zo vertelt hij bij Feyenoord ONE.

Voor de spits was de keuze voor Feyenoord makkelijk. "Ik heb met de trainer gesproken en ken de geschiedenis van de club. Feyenoord wil altijd bovenin meedoen, zowel in de competitie als in Europa, dat komt met mijn doelen overeen. Het feit dat Robin van Persie, een oud-spits, mijn trainer wordt overtuigde me nog meer."

"Het voelt goed om hier te zijn, ik heb al veel mensen gesproken en heb het stadion al bezocht. Ik houd van het stadion. Natuurlijk ook de gepassioneerde supporters. Toen ik hier naartoe kwam, wist ik al een beetje wat het is om in dit stadion te spelen", vertelt Larin, die met Canada al eens in De Kuip speelde. Hij kan niet wachten om de Feyenoord-supporters te ontmoeten.

"Als Feyenoord speelt zullen de supporters nog meer passie hebben dan met het nationale elftal. Dat wil ik ook meenemen naar de club. Ik kijk uit daar naar uit, sinds ik de video's van de supporters heb gezien. Ik speel zelf ook met passie, als dat er is, ben ik op mijn best. Ik vier iedere goal alsof het mijn laatste is."

Larin wil doelpunten maken in het shirt van Feyenoord. Daarvoor hoeft hij niet per se in de spits te staan. Hij kan namelijk ook uit de voeten als linksbuiten. "Ik kan verschillende aanvallende posities invullen. Het maakt me niet uit waar ik speel, ik heb mijn goals vanuit verschillende posities gemaakt."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties