Kwakman hoort nieuwe Feyenoord-directie: "Klinkt heel logisch"

Kees Kwakman
Kees Kwakman Foto: © Pro Shots

Kees Kwakman en Marciano Vink begrijpen wel dat Devy Rigaux en Robert Eenhoorn maandag nog geen duidelijkheid konden geven over de toekomst van Robin van Persie. De nieuwe directeuren gaan eerst het afgelopen seizoen analyseren. 

Maandag werden de nieuwe directeuren gepresenteerd en ook gevraagd naar de toekomst van Van Persie. "Ik vind het eigenlijk allemaal wel heel logisch klinken", reageert Kwakman in Voetbalpraat van ESPN. "Hij (Rigaux red.) heeft waarschijnlijk ook wel meegekregen dat er aardig wat gebeurd is bij Feyenoord. Er zal een grondige evaluatie moeten plaatsvinden, maar het is geen ideale situatie."

Ook Vink vindt het een goede zaak dat de positie van Van Persie nog onder een vergrootglas ligt. "Het is vrij logisch dat je een evaluatie gaat maken, maar als je bijvoorbeeld kijkt hoe er met de vedettes van het elftal is omgegaan. Met Timber, met aanvoerderschap, hoe de aankopen zijn geïmplementeerd, dat zijn best zaken waar een td naar kijkt. Dat is dit seizoen niet gebeurd bij Feyenoord."

Van Persie kreeg veel kritiek voor de teleurstellende resultaten, maar eindigde wel tweede met Feyenoord. "Hij heeft de doelstelling wel gehaald, maar de situatie met Haké is ook niet helemaal van harte gegaan", vervolgt Vink. "Boven alles blijft wel staan dat hij het beste is van al het slechts wat daaronder gepresteerd heeft. Hij heeft dus wel een troefkaart in zijn zak."

Lees meer:
0 reacties