Kramer hoopt op Feyenoorder in Oranje: "Hij heeft het verdiend"

Michiel Kramer met een knotje
Michiel Kramer met een knotje Foto: © Pro Shots

Luciano Valente blijft een serieuze kandidaat voor de WK-selectie van Nederlands elftal, maar binnen FC Rijnmond lopen de meningen uiteen over zijn kansen. Volgende week maakt bondscoach Ronald Koeman zijn definitieve selectie bekend.

Volgens oud-spits Michiel Kramer verdient de middenvelder van Feyenoord zijn plek op basis van zijn seizoen. "Ik hoop dat Valente erbij zit, want hij heeft het verdiend na dit jaar", vertelde Kramer bij FC Rijnmond. "Valente heeft laten zien dat hij een hoog niveau kan aantikken. Het zou een beloning zijn voor een goed seizoen en ik zou het hem heel erg gunnen." Kramer gaf bovendien aan dat hij persoonlijk "altijd Valente boven Kees Smit" zou verkiezen.

AD-journalist Mikos Gouka is minder overtuigd van de kansen van Valente. Volgens hem wordt het "heel moeilijk" voor de middenvelder om de definitieve selectie te halen. "Aan het einde van het seizoen was hij ook vermoeid. In maart was het geen groot succes bij het Nederlands elftal. De concurrentie is groot. Als het er echt om gaat, denk ik dat hij van de lijst geschrapt wordt."

Ook NOS-commentator Jeroen Grueter ziet zowel plus- als minpunten. "Valente moet genoemd worden vanwege zijn fantastische eerste helft van het seizoen, toen hij echt sensationeel was", aldus Grueter. "Daarna kwam er een enorme terugval. Ik moet zeggen dat hij de laatste weken wel weer omhoog is gekomen, maar niet meer het spel heeft laten zien dat we in de eerste maanden hebben gezien."

Valente debuteerde eind vorig jaar al in de selectie van Oranje en kwam eind maart opnieuw in beeld bij Koeman. Zijn speeltijd bleef toen beperkt tot dertien minuten, maar zijn sterke seizoen bij Feyenoord houdt hem voorlopig wel in de race richting het WK.

Lees meer:
0 reacties