Kraay lacht om Feyenoord: "Alsof ze de Champions League wonnen"

Feyenoord gaat de tweede plaats in de Eredivisie volgens Hans Kraay jr. niet meer uit handen geven. De analist zag de Rotterdammers vorige week tegen Fortuna Sittard ternauwernood ontsnappen, maar denkt dat ze nu definitief op weg zijn naar directe plaatsing voor de Champions League.
"Dit kan Feyenoord niet meer ontgaan", zegt Kraay jr. stellig in Goedemorgen Eredivisie van ESPN. "Het is ongelofelijk dat je met alle ellende die er geweest is, de tweede plek twee wedstrijden voor het einde eigenlijk niet meer kan missen. Dick Advocaat heeft Van Persie echt wel geholpen om van onrust naar relatieve rust te gaan. Maar de wedstrijd tegen Fortuna was verschrikkelijk slecht van Feyenoord."
Volgens Kraay jr. zat het geluk vorige week nadrukkelijk aan Rotterdamse zijde. "Als die rode kaart niet valt, zaten ze nu echt in de penarie. Uit het niets kwam die rode kaart en zat alles in één keer mee. Die goal van Read gaat er niet in als hij het nog 88 keer probeert. In tien minuten tijd werd Feyenoord ineens de grootste kanshebber voor het Champions League-ticket. Dat is wel voetballerij pur sang."
De manier waarop de spelers na afloop feestvierden, viel de analist eveneens op. "Zoals je ze ziet juichen, is het net alsof ze de pannen van het dak hebben gespeeld", blikt Kraay jr. terug. "Het is ze van harte gegund. De laatste weken laat alles en iedereen het liggen, maar deze tien minuten brengen Feyenoord heel ver. Dat hoort ook bij topsport, maar het was net alsof ze de Champions League al gewonnen hadden."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









