Kraaijeveld: "Toen had ik voor het eerst dat ik alles meemaakte"

Thijs Kraaijeveld
Thijs Kraaijeveld Foto: © BSR Agency

Feyenoord-speler Thijs Kraaijeveld werd afgelopen weekend 19 en is in de slotfase van het seizoen basisspeler. Eerder dit jaar maakte hij zijn debuut. In een interview op Feyenoord ONE spreekt hij over zijn ontwikkeling.

Nu Kraaijeveld de laatste weken een basisplaats heeft, voelt zijn debuut tegen Sparta Rotterdam alweer als lang geleden. "Het voelt heel lang geleden, augustus, maar het was dit seizoen. Ik kijk er nog steeds met superveel trots naar. Altijd eigenlijk wel, gewoon mijn beelden van de wedstrijd. Maar die heb ik wel iets vaker gekeken."

"Je beseft het eigenlijk niet. Als je dan ineens in de tunnel in De Kuip staat, probeer je te genieten, maar het gaat zo hard", vervolgt hij over hoe snel het seizoen is gelopen volgens hem. "Achteraf kun je er wel van genieten, maar in het moment genieten blijft supermoeilijk ofzo. Dan kom je thuis terug en dan zit je weer heel normaal op de bank alsof er niks is gebeurd."

Kraaijeveld koos tussen alle wedstrijden door een moment om er echt van te genieten. "Ik heb voor het eerst echt genoten, want toen had ik tegen Betis en Twente al in de basis gestaan, tegen Excelsior thuis. Toen dacht ik bij mezelf: ga nu in de tunnel genieten van dat je het veld opstapt. Toen had ik voor het eerst dat ik alles meemaakte", aldus de middenvelder.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties