Kitolano onthult: "Ook in de winter kon het nog met Feyenoord"

Joshua Kitolano na de zege op Feyenoord
Joshua Kitolano na de zege op Feyenoord Foto: © Pro Shots

Een overstap naar Feyenoord behoorde afgelopen winter serieus tot de mogelijkheden voor Joshua Kitolano. De middenvelder van Sparta Rotterdam bevestigt dat de stadionclub interesse had, maar uiteindelijk kwam het niet tot een transfer. Inmiddels vertrekt de Noor transfervrij van Het Kasteel en daar baalt hij zichtbaar van.

"Dat maakt me eerlijk gezegd een beetje verdrietig. Ik had Sparta graag een transfersom teruggegeven. Dat is altijd mijn plan geweest. Maar het doet me wel pijn dat ik niet óók wat geld heb opgeleverd. Afgelopen zomer was een goed moment daarvoor geweest en ook in de winter kon het nog met Feyenoord. Maar dat is niet gebeurd. Dat kwam mede door blessures. Ik heb altijd slechte timing gehad; veel blessures in de zomerse en winterse transferperiodes."

Waar Kitolano volgend seizoen speelt, weet hij nog niet. De Noor hoopt vooral op een club die écht overtuigd is van zijn kwaliteiten. "Het zou mooi zijn om Europees voetbal te spelen. Maar ik wil vooral naar een club die me écht wil. Het bleef in mijn Sparta-periode altijd bij interesse. Het werd nooit concreet. Dat vond ik weleens lastig om eerlijk te zijn. Ik wil naar een club in ontwikkeling, die stappen wil zetten. Daar pas ik bij, omdat ik ook nog de leeftijd heb om me door te ontwikkelen."

Ook vanuit Noorwegen is belangstelling voor de middenvelder, bij Bodø/Glimt. "Daar heb ik veel over gehoord, ja. Er is veel interesse van verschillende clubs. Maar dan val ik in herhaling. Dat is er altijd geweest en ik werd er gek van dat er niet werd doorgepakt. Er moet eerst maar eens een club zijn die écht wil. Dat is voor mij nu het allerbelangrijkste…"

Lees meer:
0 reacties